Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: DB500S Dödade jag den nu?

  1. #1

    DB500S Dödade jag den nu?

    Fick min nya DB500S häromdagen och korkad och novis som man är har jag tragglat tusen forum utan att riktigt begripa vad jag höll på med ändå.

    Hursomhelst lyckades jag få in gemini och newcamd, men jag fick det inte att funka med mitt originalkort, antar att det gått om jag varit lite piggare.

    Hursomhelst så läste jag nånstans att leatherface image skulle vara simplare för mig som novis. Sagt och gjort så laddade jag upp den via flashwizard, men halvvägs in i uppladdningen fastnade allt. Tio minuter senare stängde jag ner allt och nu vägrar boxen att starta hör och häpna.

    Finns det något som man kan göra?
    Nollvision i skogen

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger
    Använd null-modem kabel och flasha om den genom dreamUp

    det fick jag göra efter jag använt flashwiz, och det började strula

  3. #3
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    nollmodemkabeln löser alla problem =)
    Multitasking means screwing up several things at once.


  4. #4
    Hmm, okej.. Jga som hade tänkt slippa skaffa en nollmodemkabel. Lär inte få tag på någon nu under helgen heller. Oh well. Får väl vänta till på måndag då.

    Såvida det inte går att bygga om två seriellkablar till en nollmodemkabel?
    Nollvision i skogen

  5. #5
    Om du är händig med lödkolven så är det inga problem

    Här är ett av många exempel på hur den skall se ut http://sv.wikipedia.org/wiki/Nollmodemkabel
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Tänk bara på att inte göra den för lång... Runt 1m är en bra längd...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    Om du är händig med lödkolven så är det inga problem

    Här är ett av många exempel på hur den skall se ut http://sv.wikipedia.org/wiki/Nollmodemkabel
    Nix, den länken funkade inte. men det är lugnt, jag hittar nog ändå.

    Bör inte vara några problem att löda ihop själv, jag tänkte mest på om det satt några konstiga byglingar innuti kontakterna på en standard seriekabel, i så fall blir det svårare. Alternativt om det är några stift som inte är inkopplade på en sådan men som ska vara med på en nollmodem dito. Svårt när det är kontakter som man inte släpps in i.

    Kan tänka mig att databutiken här på wishan inte har några i sitt standardsortiment och då lär det dröja ett tag innan jag får hem en. jag vill börja pula nu!
    Nollvision i skogen

  8. #8
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Multitasking means screwing up several things at once.


  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Jag kan köpa den billigt av dig

  10. #10
    Nu har jag i alla fall skakat liv i den igen. Hittade en gammal seriellkabel och en gammal kortprogrammerare med D-subhona på. Lödde ihop dem till en nollmodemkabel och gjorde om allt via dreamup så nu går den som en klocka!

    Synd bara att det inte finns någon bra nybörjarguide hur man får sitt originalkort att funka.... men men..
    Nollvision i skogen

Liknande ämnen

  1. Problem med DB500S
    Av Hida i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 17:41
  2. kopplingsschema till en DB500S
    Av masah i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 19:47
  3. Reset av en DB500S
    Av matkoh i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 17:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss