Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Nokia 212T - Piratkort funkar inte, förslag på lösning?

  1. #1

    Nokia 212T - Piratkort funkar inte, förslag på lösning?

    Hej!

    Min Nokia 212T tar inte piratkort. Efter att ha läst här har jag insett att det beror på att boxen använder ny teknik för att försvåra bruket av piratkort.

    Frågan är nu vad jag ska göra.

    Funderar på att skaffa en annan box.
    Vilka boxar för marknätet fungerar med piratkort?

    Det kan tydligen funka med en CA modul. Vilken modul ska man ha?
    (Hittar ingen på keycard.dk för 800:-)

    Måste man bränna om sitt kort titt som tätt för att alltid ha alla kanaler?

    Tacksam för svar.

  2. #2
    P.S.

    Kortet jag har ska uppdatera sig självt, men det verkar inte hjälpa med Nokia 212T boxen.

    Kan man knappa in koder för att få tillbaka kanalerna om de skulle försvinna med Nokia 212T boxen? Har inte hittat några menyer för detta...

    D.S.

  3. #3
    Gäst
    Det finns ny programvara att ladda ner har du gjort det? Vissa säger att p-kort funkar bättre sen......

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Anonymous
    Det finns ny programvara att ladda ner har du gjort det? Vissa säger att p-kort funkar bättre sen......
    Jag är totalt ny på ämnet. Skaffade box i veckan. Jag har ingen brännare för dessa kort så det hjälper mig inte.

    Menar du ny programvara för boxen? Skulle den göra det lättare att använda piratkort. Om jag skulle gissa så kommer programvaran antingen från boxer eller Nokia. Varför skulle någon av dessa parter underlätta piratkortsanvändande?

    Såg nån länk till en sida på Nokias webplats här i forumet nån stans förut. Får kolla upp det igen.

    Tacksam för svar.

  5. #5
    Du laddar ju ner den från boxen. Vet inte hur man gör men borde stå i manualen.

  6. #6
    Kollade på Nokias hemsida nu.. Är det detta som avses? Denna uppdatering verkar bara åthjälpa andra saker.

    "Aktuellt

    2002-12-06

    Ny mjukvara 1.1.0 för Nokia Mediamaster 212 T
    Mjukvara: 212T 1.1.0
    Tidigare mjukvara: 212T 1.0.0

    1.1 Ändringar i nya mjukvaran 212T 1.1.0:
    * Förbättrad stabilitet vid långvarigt TV-tittande på en och samma kanal.
    * Korrigering av funktionen för text-tv-baserade undertexter (fyra sista text-tv-raderna visas nu korrekt). "

  7. #7

  8. #8
    Kollade nu vilken version av programvaran jag har.
    Version 1.1.0 - Den nya alltså. Den verkar inte hjälpa mig.
    Kör en ominstallation nu, får se om det hjälper.

  9. #9
    Det inte alla kort som funkar men tror silverkort ska funka, och kanske guldkort med geo34. men kan inte testa själv har ingen boxer box.

  10. #10
    Rufus226
    Gäst
    Hej, jag har samma problem med min nokia 212T, hörde att de har sänkt spänningen i maskinen för att läsa korten. Orginal boxer kort kan läsas med 3 volt, guldkort och funcard måste ha minst 4 volt för att läsas. Det är tydligen så de har löst problemet. Men det funkar med en viaccses ca-mudul som kostar drygt en tusenlapp. Man tar sitt guldkort och stoppar in i ca-modulen sedan i med modulen i vänstra läsaren i 212T:maskinen. Men gubben i radioaffären sa att det är bara en tidsfråga innan piratkort kommer som kan läsas med 3 volt. Jag ska skaffa mig en ca-modul tror jag. Någon som testat??

Liknande ämnen

  1. T-REX modulen funkar inte på nokia 9802!!!
    Av PIRATKING i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 00:01
  2. Svar: 82
    Senaste inlägg: 2004-03-22, 18:11
  3. kort funkar i nokia 9802 men inte i nokia 9800s
    Av jaimeestocolmo i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 21:29
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 11:38
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-24, 20:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss