Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: dlink di-524 gör så att jag tapapr uppkoppling?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Tackad
    62 gånger
    öhh..

Linksys, a division of Cisco Systems, Inc.

För att förtydliga mig något, jag har jobbat en hel del med nätverk, både på konsumentsida som företag och vi har bytt ut och kastat allt för många dlink för att jag ens ska orka hålla räkningen, deras senaste produkter har dock något bättre kvalitet men just den här DI-xxx serien var verkligen crap.
    Multitasking means screwing up several things at once.

Kan hålla med om att DI-xxx serien är skräp, hade en di-624 som startade om sig flera gånger om dagen, wlan fungerade när den själv tyckte att det passade. Uppdaterade firmware men samma problem ändå.

Skickade in den men fick tillbaka den och det var inget fel på den påstod dom,så den åkte rätt ner i papperskorgen och jag köpte en Linksys och la in dd-wrt sen dess har allt fungerat problemfritt.

Aldrig mer en D-link

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    öhh..

Linksys, a division of Cisco Systems, Inc.

För att förtydliga mig något, jag har jobbat en hel del med nätverk, både på konsumentsida som företag och vi har bytt ut och kastat allt för många dlink för att jag ens ska orka hålla räkningen, deras senaste produkter har dock något bättre kvalitet men just den här DI-xxx serien var verkligen crap.
    Linksys ÄGS av Cisco som ett dotterbolag. Det innebär dock INTE att Linksys på något sätt tillverkas i samma fabriker som Cisco eller har support av samma klass som Cisco. Prova själv att ringa Linksys support så märker du att du lika gärna kunde ringt till D-Link eller Netgear.

Dock tycker jag att Linksys är helt OK grejor och bland det bästa på marknaden i det prissegmentet. Men att som vissa gör sätta likhetstecken mellan Linksys och Cisco som kostar tio gånger så mycket är vilseledande. Det finns en anledning till att Cisco kostar tio gånger mer...

Och ja, jag har jobbat professionellt med nätverk och Cisco i många år och vet vad jag talar om...

Liknande ämnen

1. Dm500-s + dlink dir 655
    Av aeus i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 22:14
  2. Dlink 604
    Av Znocko i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 00:17
  3. Dlink DI-744
    Av magnus i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 08:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss