Ojoj, vad jag startade känns som om någon hjälpte mig med uppgraderingen, tack för det!
I övrigt så är jag ju bara en simpel kriminell fildelare och fps-gamer så det mesta ni pratat om är inget jag kommer ihåg i morgon, mest för att jag förhoppningsvis inte behöver rota i det mer än en gång vart 4e 5e år eller något.

Ett stort problem för mig har varit det dom på bbb-supporten kallar "plattformen" jag är ansluten till. Här i skogen är den inte så bra som i storstan, där kunde dom felsöka mer och se om felet var fram till och med modemet eller i mitt lan, det påstår dom att dom inte kan här. Sen fick jag ju 4 publika ip adresser då så rauter var ju inte lika viktigt, det helt smärtfritt med accesspunkter ist.

Nu hör det ju till saken att många andra här (i området) även utan rauter har samma problem jag har eller har haft, paketförluster på mellan 50 och 90 % i snitt/24h ständigt nya ip adresser (upp/ner kopplingar) oavsett isp och oavsett om dom har rauter eller inte (finns bara bbb och telia så vitt jag vet).

Men jag har tjuvsurfat lite på grannens linksys och gillade inställningarna på den så jag köper nog en sån om det inte löser sig med uppgraderingen. Innan jag köper nytt ska jag ta fram en gammal desktop med 2 nätverkskort och låta den dela ut ipdresser nägra dar och se om det blir bättre. Då borde det rimligtvis visa sig om felet är rauterns eller något annat.

Tack för engagemanget :headbang:

SÅåååååååå nu ska jag bara hitta den jä**a sirius som ska va så enkel att hitta :P