Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Problem med DM7025 (ej plus)

  1. #1

    Problem med DM7025 (ej plus)

    Har haft en DM7025 sedan april förra året, och den fungerade bra - i en vecka med Gemini, MGcamd, funkade också bra med cardsharing - i en vecka som sagt.

    Sen gav boxen ingen videosignal ut öht, och jag flashade om den med senaste Gemini.
    Boxen betedde sig konstigt, så jag tänkte att det nog var buggig programvara, och tänkte invänta nya versioner av Gemini och camd.

    Nu har jag tagit nya tag. Kört in senaste Gemini2 3.10. Jag har flashat över serieporten 5ggr för att komma så här långt - vid de första fyra försöken var resultatet: ingen videosignal, hängde sig mitt i wizard:en eller hittade inga kanaler.
    Femte försöket kom jag så långt att jag kunde se en okodad TV-kanal... i 30 sekunder.. efter det bootar den om, och precis när den ska börja visa bild, bootar den om på nytt.. omboot på omboot, blir inget bättre.

    Alla jag känner kör DM500S, så jag har ingen att vända mig till ang. just denna box.. men bara tanken på att jag nästan lagt ut 3ggr så mkt pengar och 50ggr mer tid gör ju att man inte är helt nöjd.

    Nån annan som haft liknande problem?
    Förslag på lösningar?
    Trasig box?


    Mvh/Andreas

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Varför inte lämna in den på garanti? Kan vara nått kretskort som är kasst... Och då kan man få alla möjliga mysko fel...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    gaah!

    Har gått mer än 1 år sedan inköp = Neptunsat vill inte ta i den med tång.
    Efter att försökt få honom att förstå att problemet varit från början, och vi i sverige har 3 års reklamationsrätt fick jag okej på att skicka in den, men blev hotad med diverse undersökningsavgifter etc.

    För att säkerställa att den verkligen inte fungerar låter jag kollegan som har flera boxar flasha min box med diverse programvaror och testa i sin miljö. Fungerar mycket riktigt inte där heller..

    Nu har jag flashat tillbaka till senaste originalprogramvaran från dream multimedia:s hemsida. Hur irriterande är det att den fungerar klockrent med org. programvaran men hänger sig totalt direkt man försöker få in en Gemini eller annan programvara??

    Jag blir snart galen.
    Alla tips och idéer emottages varmt.. även om det är tips som: "Använd en slägga, till den är max 1cm tjock..".

    Mvh/Andreas

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Jag har haft en DM500S med samma symptom som din box. Det gick bara att flasha orginalimg + en alternativ (tror det var Hydra). Alla andra blev korrupta. Skickade in den och fick tillbaka den efter ett lååååååångt tag (2 månader typ). Det visade sig att flashminnet var väck.

    Men då det är en 7025 så är du inte rökt ännu. Om den funkar med orginal i flashen så stoppa in ett CF-kort eller ett USB-minne & kör med FlashWizard, för den funkar väl med 7025 oxå ??
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Problem med fryst bild DM7025+
    Av Kjellq i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-06, 18:03
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 07:30
  3. Problem med dm7025
    Av gollen i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 07:18
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 14:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss