Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Fria kanaler via parabol?

  1. #11
    okey. men jag antar att om man söker ett sådant kort så blir det sämre än lokalpaketet. de ska gå att beställa ett sådant kort. men man får själv se till att fixxa mottagare och parabol till det.

    de är typ lag på att det ska finnas mottagare/kort som öppnar upp de svenska kanalerna åtminstone svt 1 och svt 2 men jag tror tv4 finns med där. om inte tv4+ ingår i fria kortet måste det bli abbonemang. och då är det väl bara att ut å leta efter billigaste alternativet. hon har redan fritt på boxer.fast hennes boxer har ingen kortplats/CI -plats så... antagligen blir det ett lokalpaket hos CD

    yeye jag har inte fått svar ifrån CD än antagligen skiter dom i min fråga.

    Edit:viserligen har CD löst det med deras combobox men alla kan inte ta marksänt därför tror jag att ett fritt kort fortfarande existerar
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  2. #12
    Från 1:a april stiger månadsavgiften på CD:s lokalpaket till 99 kr. Kortavgiften är 169 kr
    per kvartal.

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan Visa inlägg
    Canal Digital hade tidigare ingen månadsavgift på sitt Lokalpaket utan det var endast en depositionsavgift som behövdes.
    (kanalerna var då svt1, svt2, svt24, svtextra, barnkanalen, kunskapskanalen, tv4, tv4+, kanal5).

    Jag vet inte om dom har kvar det och i så fall har det bytt namn för numera kostar deras "Lokalpaket" 89kr/månad (+ en kortavgift på ca ~500/år) 695kr i startavgft , ingen parabol eller box ingår.
    Nya lokalpaketet:

    Stämmer inte.
    Lokalpaketet var inte gratis mot en depositionsavgift. Däremot mot en kvartalsavgift på ca 250kr, dvs 1000kr/år, men förra våren ändrade de prissättningen till 89kr/mån + 169kr/kvartal, 1744kr/år.
    Har själv haft det men valde att säga upp abonnemanget när de ändrade priset.

  4. #14
    Ni blandar ihop äpplen o päron

    CD har/hade ett abb som dom aldrig redovisade på hemsidan, där fick man lämna deposition för kortet och möjligen betala kortavgift.
    Då ingick SVT + TV4 men eftersom TV4 inte är en must carry kanal längre så vet jag inte hur det ser ut.

    Lokalpaketet är nått helt annat.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #15
    precis dit jag ville komma.. ingen normal person har väl ett sådant kort. jag återkommer när/om CD vräker ur sig vad som ingår i must carry kortet. man ska inte kunna bli nekad att få tillgång till dessa kanaler.

    faktum är att det här funnits i åratal. det är ju busenkelt att låsa upp kanaler om du har en videoguard box. CD krävs dock att man kör med kort. och självklart gillar inte bolagen denna lösning. men det är deras skylldighet att informera om den. ni kan googla mera om det här för det finns hur mycket som helst om det.

    citat ur artikeln jag länkade tidigare:



    Det verkar som om ni egentligen inte vill att folk ska välja det här?

    – Det är ju inte vår tjänst om man säger så.

    Satellit-tv-bolagen talar inte högt om att de har lösningen på alla antennproblem, gratis tv via parabol. Varken på Canal Digitals eller på Viasats webbplatser nämns lösningen med ett enda ord.

    Tjänar inga pengar
    Orsaken är att bolagen inte tjänar några pengar på frikanalerna. Så inte heller Canal Digital säljer paraboler eller boxar till frikanalskunder.

    – I så fall skickar vi bara ut kort till dig med de frikanalerna och sen får du lösa det med parabol och box själv, säger man på Canal Digitas kundtjänst.

    Jag kan inte köpa box och parabol av er?

    – Nej.

    Men faktum kvarstår, hushåll som inte får in digital-tv via antenn kan utan några månadsavgifter titta på ett antal frikanaler via parabol som alla SVT:s kanaler och TV 4.

    Skillnad på pris
    Det räcker alltså att montera en enkel parabol mot söderhimlen, koppla in rätt sorts digitalbox, ringa satellitbolaget och få klartecken. Viasats fria kanaler är numera gratis medan Canal Digital tar en kortdeposition på 795 kronor.

    – Det är en hanteringsavgift som vi har som är ett värde som finns i kortet med kryptering och så vidare. Den dagen man vill lämna tillbaka kortet får man tillbaka pengarna, säger Canal Digitals vd Patrik Hofbauer.

    Varför finns inte den informationen på er webbsida?

    – Det kan jag inte kommentera, men det är självklart att den ska finnas där.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  6. #16
    jag har nu fått svar ifrån canaldigital så för dem som inte behöver fler kanaler och redan äger en mottagare med conax så är det detta man ska skaffa sig.
    eller delvis istället för tvillingkort. och även om det inte skulle fungera får man ju pengarna tillbaka.
    saxat:
    "
    Hej och tack för ditt mail De kanaler som tas emot med hjälp av ett depositions kort följer härnedan.
    Depositionsavgiften för detta kort är 795 kr, pengar som returneras när kortet skickas tillbaka.
    Kanal Depositionskort:
    SVT1
    SVT2
    TV4
    Barnkanalen
    Kunskapskanalen

    Med vänlig hälsning

    Canal Digital Kundservice
    Tel: 0770-33 22 11
    Fax: 08-772 27 77
    http://www.canaldigital.se

    On 26 Feb 2008 12:52:38 +0100 you wrote:

    >[Inline text/html]
    "
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  7. #17
    det är ju dumheter , bättre att gå oh köpa sig en fta box för marknätet så man får man ju till och med fler kanaler.

  8. #18
    okey du har rätt.men för dem som är tvungen att ha parabol. husvagnssemester utomlands som vill se svenska kanaler. eller för dom i skogen utan möjlighet till marksänt. men min fråga från början var om tv4+ ingick.. vilket jag vart få bekräftat. min moster får helt enkelt betala för ett boxer- eller ett cd abbonemang.

    //gump
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  9. #19
    cd öppnar din box för 795 skr då kan du se 1-4,barnkanalen tv 24.du får ett kort att stöppa i boxen då har du hela cds utbud i några dagar. du får igen deponiavgiften när du säger upp eller tar ett abb.
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

Liknande ämnen

  1. fria kanaler nokia98002s
    Av patte1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 21:27
  2. Fria kanaler
    Av kotten1 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 04:16
  3. Hur man får in fria kanaler
    Av eija i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 05:20
  4. Fria kanaler?
    Av roax66 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 17:48
  5. Fria Kanaler
    Av fred_via_sv i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-01, 17:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss