Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: dreamedit för linux?

  1. #1

    dreamedit för linux?

    Hej!

    Jag behöver ett program typ dreamedit för att kunna skapa en kanalista under linux.
    Eller om någon kan tipsa var jag kan ladda ner en kanallista till comhem vore jag tacksam

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Wine och DreamboxEditor sen ska det nog rulla på
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    För en som är relativt färsk i Linuxvärlden och har hängt med i dreamboxsnacket några år så kan jag säga att jag tycker det är mycket underligt att alla program för att sköta Dreamboxen verkar vara "byggda" att köras i Windows... visserligen bra för windowsanvändaren... men är det inte konstigt?

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Konstigt var ordet sa Bull.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    För er som är insatta kanske det finns en rimlig förklaring men från en rookies windowsögon verkar det faktiskt konstigt...

    Om dessutom programmen är gjorda av Dreamboxens "intresseförening" kan man ju anta att de är windowsanvändare som är grymt intresserade av den lilla linuxburken... fast å andra sidan så kan väl en duktig Linuxanvändare få till den utan de här programmen...

    Såg just att Dreamup finns för iaf. Linux... dåså!

  6. #6
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Troligtvis därför att 90% (uppskattad siffra av mig, orka googla :P )av datormarknaden är windowsbaserad om vi bara tittar på desktop.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Tråden handlar INTE om Windows vs. Linux... Det har ni andra trådar att snacka om i... Så lägg ner det här annars låses tråden...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. DreamEdit på 500Hd
    Av kalle2345 i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 07:00
  2. Lägga till satellit med dreamedit?
    Av Bitzer i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 14:03
  3. linux + .NET
    Av buffy i forum Linux
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 09:35
  4. Linux
    Av Znocko i forum Linux
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 23:55
  5. Linux
    Av K.K. i forum Linux
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-22, 19:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss