Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Via/CD

Via/CD

DM500S
    Hej.
    Har problem med att Via kommer igång långt senare än CD (ibland 10min) där CS-server är olika hushåll. Kan det ha med switchen att göra ? Annars så växlar det bra när väl båda har startat. Boxen startar på SVT1 (via Sirius) och då brukar den protestera om "omkopplare" innan jag byter kanal till exempelvis 4:an (också Sirius).
    /Blizzard

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Ge oss gärna lite mer info att arbeta med...

T.ex. vad har du för box? Vad kör ni för server mjukvara? Linux/Windows? Kortläsare? Configfiler? Vad har du för router? Vad har servern för router? O.s.v.

Allt som kan vara vikt...

Och eftersom du säger att allt fungera bra efter det att Viasat kommit igång så verkar det skumt om det skulle vara switchen... Ev. huvudet men det låter långsökt... Finns dock ett enkelt sett att prova... Har dina grejer ett par år på nacken så köp nytt och byta... Kostar inte många 100-lappar...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

[quote=Deaaaaaas;117480]Ge oss gärna lite mer info att arbeta med...

Box, DM500S
    Server för Via, DM7020 (okänd router)
    Min router, DIR-451 (turbo 3G)
    Filer, MgCamd 1.25 och NewCS 1.30
    Switch, Biltema 4-vägs (modell ?)

Till saken hör att jag igår efter 60minuters svart bild på Via, gick upp på taket och kopplade förbi switchen, och då kom Via igång ganska omgående. En slump eller inte, det får visa sig framöver.
    Jag brukar stänga av hela anläggningen då det inte finns någon användare av internet/TV (dvs router, DM500s, TV mm) och då uppstår en förklarlig väntetid innan DM500s är online, men så fort jag ser att nätverksrutan visar online så hoppar också CD igång. Men som jag förstått så är DM500s känslig för vilken typ av switch som används.

/ Blizzard

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Vad har du för internetuppkoppling?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

satsar min pengar på 3g ("mobilt bredband")

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Där är nog problemet... Vet inte hus pass stabilt det är men som du beskriver problemet känns det som du tappar täckning på din uppkoppling och det blir ett avbrott på ett par sekunder och då ballar allt ur... Eller att det tar för lång tid för boxen att få svar från servern p.g.a. höga pingtider...

Prova boxen på en "fast" internet uppkoppling och se om du får samma fenomen där...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss