Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: cardsharing med DB500s och kortläsare

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

cardsharing med DB500s och kortläsare

Hej, long time no see!

Tänkte testa att testa sharing med en kompis, boxen blir DB500s och nu undrar jag om man kan köra card sharing ViaSat och C+ OCH köra ett till C+ kort i kortläsaren i samma box, dvs växla mellan kortet och shared codes? (hoppas ni förstår hur jag menar!). varför ett extra kort, jo har ett finskt C+ abb och en del av familjen vill hänga med vad som händer ”hemma”, och dom andra har inget intresse av finska kanaler

Vad måste göras och klarar jag av det själv?

använder alla DB'ses samma progamvara för sharing eller har olika boxar olika mjukvaror?? tänkte om man skulle kosta på en med 2 kortläsare...!

--J--
    ....im not lost, im on adventure.....

ÖÖÖHHH!

Du har 3 st kort och 2st DB 500-s och en extern kortläsare eller?

Så då kan du ju tex köra ditt cd-sve i din box samt cd-fin i externa kortläsaren din box
    och via i kompisens box, eller i vilken ordning som helst.

Du installerar en cardserver i bägge boxarna, "loggar in" på egen box för "cd-sve" o. "cd-fin" och "loggar in" (ny CWS rad i din *.conf fil) på kompisens box för via

Han gör tvärtom, loggar in på sin box för via och på din för "cd-sve" o. "cd-fin"

HAr du en box med 2 kortläsare + extern så kör bara du server-prog. och så "loggar" du ju in på dig själv på alla 3 kort, och kompisen kör bara klientprogrammet.

Förstod jag dig rätt nu eller ?

~G
    DM800S / openpli 4.0

Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

hehe inte riktigt säker...!

såhär ska det gå till (tror jag) gänget som ska "Köra" är 10st, en har en "server" med allt som behövs, kort, läsare mm mm!

Vad jag behöver är att programmera en box ( dreambox av nåt slag, skilnad på mjukvara och box?) och "köra". Har telia adsl 24mbit och en 108mb netgear router.
    Vad jag vill är att köra 1 kort ( det finska) på min egen box i den kortläsaren som finns i den!, samt köra share fr korten via nätet fr den som har utrustningen och korten!! Ingen av gänget är intereserad av mit finska kort så bara läsaren fungerar hos mig är det OK!

jag vet att det är jobbit, men har inte riktigt fattat HUR man proggar boxen och vilka delar (typ kortläsaren) kommer att funka, eller om man måste programmera allt?

detta är min 1sta kontakt med dreambox så hoppas ni blir allt förbannad på en rookie!

--J--

OK!

Men det blir helt enligt samma princip.

På din 500-s laddar du ner ett serverprog (newcamd6.10 ele newcs)
    tex via ->bluepanel ->addons ->download -> cams ->newcamd6.10b samt
    >bluepanel ->addons ->download -> cam setup ->config fil för newcamd

i server config filen lägger du in en user samt password
    och i klient config filen lägger du in en cws rad för "servern" med det user samt password du får av server ägaren
    och en cws rad till där du sätter in samma user samt password du tidigare skapade i server config filen

Så du loggar in både på externa servern samt din egen "interna server" (dreamboxen)

Så någon extern kortläsare behöver du inte, den finns ju inbyggd i boxen.

Så du kan ju skaffa din box redan nu och köra ditt kort (på ditt interna serverprog i boxen) o sen lägger du in en rad till i klient configurationen då "externa servern" kommer igång!

~G
    DM800S / openpli 4.0

Hej!

OK! så kortlasären funkar oavsett om man kör share eller inte! BRA!

är det någon skilnad på programvaran på olika boxar? vi blev recomenderade DB500 men för lite mer pengar kan man få en med HD i! samma program ( newcamd6.10 ele newcs) i alla DB:ar?

tack jättemycket för hjälpen!

--J--

Hej

Har själv bara erfarenhet av 500-s så kan inte säga så mycket om de andra boxarna.

Men funderer själv på en 600, men e de nån som vet hur de e me "nätverkskortet" på dom, har dom bättre överförings kapacitet än 500:an ?

- jo kortläsaren funkar
    - samma prog.

~G
    DM800S / openpli 4.0

Tack!

--J--

Liknande ämnen

1. Problem med DB500S
    Av Hida i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 17:41
  2. DB500S Dödade jag den nu?
    Av cichlidae i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 21:30
  3. DVB-C kort och cardsharing istället för kortläsare?
    Av soder i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 07:09
  4. Reset av en DB500S
    Av matkoh i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 17:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss