Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Playstation 3 som HTPC...

  1. #1

    Playstation 3 som HTPC...

    Kom bara på en grej i veckan... måste väl bli billigare att köpa en Playstation 3 och köra in tex. Ubuntu på den och använda den som HTPC än att bygga en själv om man vill göra den snygg och användbar... nån som har testat eller tänker?

  2. #2
    Har haft samma tanke, efter att ha läst på lite så är min slutsats att en PS3 just nu inte kan bli en ultimat HTPC pga främst 2 saker:
    -Från linux så kan man inte använda grafikprestanda fullt ut, tror inte att man kan köra HD-format eller Divx t.ex.
    -TV-tuner saknas
    -Den har fläkt

    Rätta mig den som vet bättre!

  3. #3
    Dessutom 3D Accelartionen till LINUX på PS3 e inte färdig (Alpha release) .

  4. #4
    Jag har testat och gjort följande erfarenheter:

    -Grafikprestanda är tillräckliga för divx, men inte för HD.
    -Den har fläkt, men är ändå tillräckligt tyst för mig. Den är betydligt tystare än den PC som står bredvid (som är min gamla spel-pc och inte särskilt tyst) och ungefär lika tyst som en PC kan bli som har tyst cpu-fläkt och temperaturreglerad PSU-fläkt.
    -TV-tuner saknas, men det ryktas att det ska komma en från Sony. Frågan är om den blir åtkomlig från Linux.
    -Minnet (256 MB) är i minsta laget, och ställer till det om man vill köra vissa applikationer.
    -3D-acceleration saknas, men behövs inte i en HTPC.
    -Stösta problemet för mig är att jag inte får bilden att fylla skärmen. Min Samsung LE-32R71 klarar inte pixelmappat via HDMI, så det kan vara förklaringen. När jag använder PS3:an med dess eget OS fylls skärmen via overscan. (min PC kör jag via VGA, det blir perfekt pixelmappat i 1360x768).

    Jag gjorde ett snabbt test för att se om Linux på PS3 var moget, men svaret är att det är det inte. Jag kommer att köra vidare med vanlig HTPC under överskådlig tid.

Liknande ämnen

  1. playstation 3
    Av mackefoo i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 08:45
  2. Mediaserver DM800 - Playstation 3
    Av Dionysos i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 07:40
  3. Trasig playstation 2?
    Av PrOsOn i forum Playstation
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 13:25
  4. playstation chip var köps det?
    Av migel i forum Playstation
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 22:26
  5. Playstation emulator
    Av tobbe12 i forum Playstation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 14:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss