Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: ny box, tarassel eller inte?

  1. #1

    ny box, tarassel eller inte?

    hej!

    vi gick ihop och köpte några boxar fr Widebase.

    Jag fick min box idag! Märkete genast att moxen och kartongen hade olika serienummer samt olika MAC nummer.

    har det någon betydelse eller ska vi skicka tillbacks boxarna? (hur vet man om detta är "äkta" boxar?

    --J--
    ....im not lost, im on adventure.....

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Är det nya boxar och det är "fel" box i fel karton skulle jag direkt få varningsklockor ringandes.

    Här finns lite info om hur du kan se om den är äkta eller inte.
    http://www.digitalnordic.se/dream.htm


    Törs man fråga vad du betalade? Priset kan ju säga en del eftersom kopiorna "oftast" säljs billigare.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    surt sa räven! för modligen är den inte ens CE märkt om den är en kopia!

    1600,- när vi köpte flera, så prisskilnad var inte så STOR!

    -J-
    ....im not lost, im on adventure.....

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    tjoa 1600 är iaf 5-600kr mindre än vad de kostar på andra ställen, och så stora påslag är det inte på såna här produkter så de kan ge så mycket i rabatt, jag skulle nog starkt gissa på att du fått en kopia.
    Jag kollade med neptunsat och satpro vad de skulle ha vid köp av 10 st, jag fick förslag på 50 kr i rabatt per enhet från båda.. det säger lite om vilka (små) påslag de rör sig med.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #5
    Det e olika mac mellan kartongen och boxen eftersom alla kopior produceras med samma MAC. Man e tvungen att ändra MAC på boxarna manuelt med ett script. Men jag hörde att nu för tiden har de börjat använda en script på fabrikerna för att ändra MAC. Du måste inte vara rädd för en kopia för att de e tillverkade med bättre tuner och bättre löddningar än orginal ;-) Och orginalet är mer varm än kopian.
    Mvh

  6. #6
    Jag glömde att skriva till att kvaliten på kopiorna berör på vilken fabrik de kommer i från.

  7. #7
    Köpte en box därifrån förut men fick en riktigt dålig kopia ,skruvar saknades,fjärrkontrollen glappade ,olika mac adresser
    När jag frågade hur det var sa dom att alla boxar dom sålde var original
    och att den jag fick måste "smitit"i på lagret av "misstag"
    Verkar som fler kommit in av "misstag" hehe

    Fick dock skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka.
    Mitt råd lägg till 500 och köp en riktig

  8. #8
    Slängde en mail till suportten i DE-landet, detta fick jag till svar! verkar ha ett fungerande support IAF!

    Boxen isig funkar och verkar inte vara nåt att klaga på, men det där med etik och reko handel...mmmmm! ska nog göra ett "besök" hos widebase när jag kommer net till Stockholm!

    Fick samma svar "inka proplem te e original" när jag slåg en signal och påpekade om serienummern "fabriken haft lite problem med att få rätt box i rätt låda ettag" heter et med!

    jaja, så går det när man är snål!

    förövrigt verkar DB ok, ska nognästa gång köpa en med 2 kortläsare...!

    Dear XXXX
    the serialnumber on the box indicates that it is not an original Dreambox.
    Please send me photos of your package and the Dreambox (from all sides) so
    that I can tell you this for being sure. Which accessories were included with
    the Dreambox?

    Mit freundlichem Gruß, Best Regards

    Nils Weiberg
    Tel.: 0180-3 85 85 90 110
    Fax 0180-3 85 85 90 111
    eMail: support@dream-multimedia-tv.de
    web: http://www.dream-multimedia-tv.de
    http://tickets.dream-multimedia-tv.de/otrs/customer.pl

    Address
    Dream Multimedia GmbH
    Pierbusch 26
    44536 Lünen
    Germany
    ....im not lost, im on adventure.....

  9. #9
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Lolitka Visa inlägg
    Det e olika mac mellan kartongen och boxen eftersom alla kopior produceras med samma MAC. Man e tvungen att ändra MAC på boxarna manuelt med ett script. Men jag hörde att nu för tiden har de börjat använda en script på fabrikerna för att ändra MAC. Du måste inte vara rädd för en kopia för att de e tillverkade med bättre tuner och bättre löddningar än orginal ;-) Och orginalet är mer varm än kopian.
    Mvh

    Grejen är, Köper jag en DREAMBOX så ska jag fan ha en DREAMBOX och inte någon kopia, jag har testat två olika tillverkare som inte hymlar med att det är "kopior", men då heter de också något annat - men innehåller "samma" komponenter enligt tillverkarna.

    Så jo man ska visst vara extremt noga med att det inte är en kopia man köper eftersom all garanti är garanterat obefintlig på en kopia.
    Multitasking means screwing up several things at once.


Liknande ämnen

  1. Kopia eller inte? Hur vet man?
    Av MrStek i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-23, 17:29
  2. Kodat eller inte
    Av Samoth i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-23, 19:23
  3. [LÖST] svart eller inte???
    Av pandy i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-04, 16:25
  4. au eller inte?
    Av Entusiasten i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 06:24
  5. [LÖST] Parabol eller inte??
    Av puppa i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-18, 14:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss