Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Spänning till LNB

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger

    Spänning till LNB

    Kan man på något sätt öka spänningen till mina lnb. Det gick på min gammla samsung.
    Problemet har jag på min 7020 som inte klarar av att koppla över sig till sirus.Jag har 4 st quad-huvuden å det funkar utmärkt med min 7000box. Kör med den senaste gemenin å mg.camd. 7020 klarar att switcha till dem övriga satteliterna.Det e bara sirius som den inte klarar. Har provat med ny switch, ny kabel. Har även bytt plats på drömlådorna men det spelar ingen roll.Har till å med bytt tunern i boxen, men inte fan funkade det heller. Vill nu testa med att om det går att mata mer spänning upp till switchen.




    Lyckades hitta var jag ökade spänningen med utan resultatförbättring. HJÄLP....Måste jag skicka den till verkstad?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Spänningen är ALLTID 12 eller 18 volt beroende på polarisering, så att du kan ändra verkar föga troligt.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Håller med föregående talare, för han har ALLTID rätt.
    7.62mm - One size fits all. xx/

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Spänningen är ALLTID 12 eller 18 volt beroende på polarisering, så att du kan ändra verkar föga troligt.

    Meny - Installation - Programsökning - Satellitkonfiguration - Högst upp ändra till "Ej standardkonfiguration" - Gå ner till LNB och tryck OK sen nere till vänster välj ökad spänning .
    Vad innebär detta då? Menar ni att den inte ökar spänningen till lnb-huvuderna?

  5. #5
    Hej

    Jag tror inte att det hjälper dej. Dreamboxarna verkar var aväldigt olika känsliga för att sända diseq. det kan bero på väldigt mycket. Jag har bytt switch, jag har mätt signalen och jag har flashat om boxen och det är svårt och säga vad det kan bero på. Oftast har det berott på signal problem. Prova med att vrida lite på LNB (skew) några grader om du inte redan har gjort det. Jämför gärna den mottagna signalen i resp box för att se om det ligger någolunda lika, det kan vara olika tuners.


    //snake

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av snake Visa inlägg
    Hej

    Jag tror inte att det hjälper dej. Dreamboxarna verkar var aväldigt olika känsliga för att sända diseq. det kan bero på väldigt mycket. Jag har bytt switch, jag har mätt signalen och jag har flashat om boxen och det är svårt och säga vad det kan bero på. Oftast har det berott på signal problem. Prova med att vrida lite på LNB (skew) några grader om du inte redan har gjort det. Jämför gärna den mottagna signalen i resp box för att se om det ligger någolunda lika, det kan vara olika tuners.


    //snake
    Jag har testat allt du skriver redan. Jag har däremot inte mätt utsignalen p,g,a att jag inte har något instrument hemma.Då jag har bild på vissa av canal-digitalkanlaerna på min 7020 så ligger snr på ca75. det har jag även på min 7000låda. Har även bytt plats på dem men det spelar ingen roll. 7000 funkar över allt men inte 7020.snr på 7000 ligger på samma som på 7020n. Finns det nån som har andra tipps?ray:

Liknande ämnen

  1. Ingen spänning ut till lnb.
    Av snullet i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 02:09
  2. Season interface 2 med extern spänning
    Av dlord i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 19:21
  3. Fixa ext. spänning på SI
    Av adambertilsen i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-30, 19:15
  4. Spänning
    Av mejlaleif i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 23:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss