Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Digitala betalkanaler på en USB DVB-T mottagare?

  1. #1

    Digitala betalkanaler på en USB DVB-T mottagare?

    Hejsan gott folk!
    Passar på och önskar en god fortsättning..
    Är ny här så ni får ha överseende om jag postar fel.
    Har iaf. skaffat en USB-motage för Digital TV, en "Cinergy USB XE" mottagare från Terratec, när jag "her" på en betaltvkanal får jag ingen bild, inte så konstigt iofs. Undrar nu om det ens är möjligt att kunna ta emot dessa digitaltv kanaler på något sätt, kan man köpa något abonnemang? Alltså går det på "lagligt" sätt? Kan man skaffa någon programvara osv. för att kunna ta emot dom "pirät"?

    Tacksam för svar.
    /Topcaten

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om din USB-mottagare stöds av programmen ProgDVB eller MyTheatre så finns det plugins till dessa program som kan ansluta till en cardserver.

  3. #3
    Tack för ett snabbt svar =].

    Kollade in ProgDVB och enligt deras förstasidan stöds min tillverkare (Terratec). Det här programmet ProgDVB ersätter det mitt befintliga progam jag använder för att titta på kanaler, dvs. det som följde med produkten? Är nybörjare som du kanske märker.
    Vad heter dessa plugin och vars hittar jag dessa? Är dom bara att installera som fristående program/filer? Finns det publika cardservrar?

    Det är förövrigt en DVB-T mottagare..

    /Topcaten

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du söker lite i detta forumet på ProgDVB och WinCSC så hittar du en del att läsa. Detta har diskuterats relativt ingående tidigare.
    ProgDVB ersätter alltså det program du fick med USB-pinnen för att titta på TV-kanaler. WinCSC är en plugin till ProgDVB som gör att du kan ansluta till en cardserver.
    Det finns inga publika cardservers. Du måste ha en egen eller känna någon som har en.
    Det funkar fint med Boxer, om bara din USB-mottagare stöds av ProgDVB. Många USB-mottagare har BDA-drivrutiner, och BDA stöds i ProgDVB.

  5. #5

    Samma problem..

    Hej,

    Får inte progDVB att fungera med WinCSC.

    Var hittar man nyare Wincsc som passar till ver 4.87.6 progDvb?
    Min winCSC heter 4.0.0.2 om jag fattar det hela rätt.
    Den syns inte under plugins i progDVB..

    Någon?

    /steffo

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag har inte kört det här på några år. Men förr var det bara att lägga alla filer som hörde till WinCSC i Plugins-directoryt under det directory där du installerat ProgDVB (t.ex. C:\ProgDVB).
    Nästa gång man startar om ProgDVB så fanns den under Plugins-menyn.

  7. #7
    Hej,

    Har provat det!
    Tror min WinCSC och ProgDVB inte passar så bra ihop och måste ladda hem nyare version av WinCSC men var hittar jag den???

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag har som sagt inte provat detta på c:a ett och ett halvt år. De versioner jag körde var ProgDVB 4.72.4 och WinCSC 1.20.
    Någon annan kanske vet vilka versioner som fungerar idag?

  9. #9
    Ledsen att jag väcker en gamal tråd men har kommit i tankarna på att köpa mig en billig USB-DVB mottagare på teknik.. .ZAP USB DVB-T Digital-TV mottagare, men vill gärna vet om det finns möjlighet att se dom mer intressanta kanalerna men slippa att fixa ett abonnemang. Den har ju inte stöd för ett kort heller så.
    Är ny inom detta området. Men hoppas på att få lite tips och råd.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Crotch Visa inlägg
    Ledsen att jag väcker en gamal tråd men har kommit i tankarna på att köpa mig en billig USB-DVB mottagare på teknik.. .ZAP USB DVB-T Digital-TV mottagare, men vill gärna vet om det finns möjlighet att se dom mer intressanta kanalerna men slippa att fixa ett abonnemang. Den har ju inte stöd för ett kort heller så.
    Är ny inom detta området. Men hoppas på att få lite tips och råd.
    Jag köpte min .ZAP dvb-t på Teknikmagasinet för 199:- och några månader senare ytterligare en till farsans dator. Nu har dom dock dubblat(!) priset till 399:-

    Nå i alla fall, jag kör ett boxer originalkort i en USB Phoenix/Smartmouse läsare (AD-tekniks) tillsammans med Acamd. Funkar i både ProgDVB samt MyTheatre.

Liknande ämnen

  1. Kan ej se betalkanaler (DM500-T)
    Av whitesox i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 09:05
  2. Betalkanaler stendöda
    Av eviln i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 13:09
  3. comhem och digitala 1an
    Av peon99 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-20, 10:08
  4. Digitala mottagare / Strong 8700 eller vad ?
    Av Wiggo i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-08, 20:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss