Hej,
Jag har efter ett ganska långt och omständigt sökande hittat hit och förhoppningsvis kan jag finna svar på min fråga i detta forum! För övrigt har jag sett att det finns trådar med liknande frågeställningar men har inte riktigt fått all den information jag söker, så jag hoppas detta godtas!

Läget är så här att jag bor på Malta för närvarande och har med mig en box med tvillingkort från Canal Digital hit ner som jag beställde i november i år, och jag har anlitat en lokal installatör för att installera parabol, kabeldragning m.m. Vidare så ligger problemet i att installatören från början sagt att det inte är några problem att få in signalen från Thor via en 1,2 m parabol och det var också anledningen till att jag beställde tvillingkort och box i första taget, men han påstår nu att han inte kan få in mer än ett fåtal kanaler (tror det var TV4 Guld och Komedi samt några finska kanaler) då antenndelen i boxen är för svag och endast anpassad för att använda i Sverige där signalen förstås är betydligt bättre. Fortsättningsvis har han också lovat att prova med en annan box med starkare antenndel för att se om han kan ta in signalen med den istället, dock har jag inte hört någonting från honom ännu och skall ta kontakt med honom efter nyårshelgen.

Nu undrar jag alltså om det är någon som sitter på kunskap om detta och kan hjälpa mig att klura ut huruvida detta är korrekt och i så fall hur man avhjälper felet (antar att det är en annan box som gäller) och vad detta kan komma att kosta utöver det jag redan räknat med?

Tacksam för alla svar och den feedback jag kan få av er i detta forum!

MVH