Resultat 1 till 10 av 32

Ämne: Canal Digital på Malta

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Innan du kämpar med 1,8m eller ännu större talrik så skulle jag solklart ge mig in på en bra LNB även om det bara är 0,5 dB skillnad så gör det underverk med svaga länkar framför allt DVB-S då det är bitströmar vi pratar om. skillnaden kan just vara att få EBR ner till den nivån att det går att se kanalen. Har också plockat ner thor2/3 på balkan (Kosovo) under utlandsmission på 80 cm talrik och sämre LNB så Malta borde gå .

Bytte själv i sommras bara för att en kompis som är satinstallatör droppa ett med dubbla utgångar i brevlådan funkar i hagel,snö och störtregn utan problem på en 60 cm offset sid matad
    DM7020 DB800S, Debian CS server, HVR3000 på XP, 4TB FreeNAS NFS till boxarna, HVR multicastar STV barnkanalen "Våga Vägra Telia"

Jag håller med febster

Jag tycker inte att testet i den tråden ger en rättvisande bild. Jag jobbar själv i antennbranchen och varje år är vi på en CANT-seminarium i Stocholm för certifierade BMF/Antenn2 installatörer. Där pratas det en hel del om matrial och teknik. Det brustalet som finns angivet på LNB är enbart en fingervisning. Alla LNB brusar minst 1 dB. Skall man mäta kvaliten från olika LNB så skall det naturligtvis göras med rätt skål rätt fäste och med ett instrument som är lämpad för det. Signalstyrke mätaren i boxen kan visa olika värden jämna resp ojämna veckor.

//snake

Liknande ämnen

1. Canal Digital
    Av karra i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 15:54
  2. Canal Digital med Canal+ multiab
    Av thomasiby i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 17:24
  3. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 14:40
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 11:59
  5. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 23:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss