Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: Elgato Eyetv

  1. #1

    Elgato Eyetv

    Jag använder macar till allt. Min fru likaså. Skillnaden är att jag har fokus på teknik, hon på media. Vi har sedan ett par år använt Elgato EyeTv som HTPC och jag brukar rekommendera den starkt för de som vill ha något som funkar "out-of-the-box". Vi använder den som både DVB-S och (dubbla) DVB-T mottagare.
    Lösningen är kanske lite dyr, men problemfri. Tillskottet eyetvCamd gör inte saken sämre
    Ni andra?
    /G

  2. #2
    Hej

    Det glädjer mej att det finns alternativ för mac. Jag blev lite nyfiken på det du beskrev. Vill du berätta mer? EyeTv Camd är det en plugin till EyeTv?

    //snake

  3. #3
    Svar Ja, läs mer på http://cyclone-sh.mylivepage.ru/page/eyetvCamd
    Den klarar camd3 och newcamd-protokollen.

  4. #4
    Och som bör tilläggas - senaste versionen av Eyetv, 3.0 _fungerar_inte_ med eyetvcamd. Det är Eyetv 2.x som gäller enligt mina tester. Om någon har andra erfarenheter. Meddela dem gärna här.

  5. #5
    Jag kör med eyetv3 och eyetvcamd. Problemfritt. Newcs 1.50. Dessutom med en smartwi cardsplitter mot newcs.

  6. #6
    Tack för infon! Vilken version av eyetvcamd kör du? 1.1 eller 1.2?
    Något annat som jag bör veta? I övrigt måste jag säga att EyeTV 3 är ett riktigt lyft!

  7. #7
    Asch, dumklant undertecknad hade naturligtvis raderat plugin när 3an installerades...

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av jeklund Visa inlägg
    Jag kör med eyetv3 och eyetvcamd. Problemfritt. Newcs 1.50. Dessutom med en smartwi cardsplitter mot newcs.
    Jag har försökt att få det att fungera med EyeTV 3 men tyvärr gått bet. Har prövat med version 1.2 av eyetvCamd och får följande i loggen:

    Kod:
    cwdwplug: plugin initialized
    cwdwplug: GetInfo
    cwdwplug: Device with type 0 and Index = 0 added
    Sedan händer det inget mer, inte ens om jag byter kanal.

    Any ideas?

  9. #9
    Själv har jag också lite problem att få allt att lira.

    Jag kör EyeTV 2.5.2 + Asus Router med NewCS 1.3

    Vad är att föredra i eyetvCamd månne? Skall man köra camd3 eller ncd525 protokoll? Och var hittar jag den "Key" jag anger i eyetvCmd? Är det den Key som jag hittar i NewCS Management Console under "Keys"?

    Många frågor blir det...

    Tack på förhand!

  10. #10
    Eyetvcamd fungerar bara på intel-baserade Mac:ar.

Liknande ämnen

  1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 09:02
  2. Elgato + fiber
    Av petercom i forum Mac OS X
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 18:43
  3. Elgato Eyetv+ newcs problem med EN mux
    Av lidning i forum Mac OS X
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 00:26
  4. Com Hem med EyeTV & Elgato
    Av matsmac i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 23:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss