Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Router för dreambox?

  1. #1
    Seniormedlem wizzs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    178
    Tackad
    6 gånger

    Router för dreambox?

    Har ett vanigt d-link adsl modem och skulle vilja få till en nät anslutning och frågan är då räcker denna routern ?
    D-Link DIR-100

    Eller ge tips på billgigast möjliga alternativ inget krav med trådlöst utan vill ha ett som fungerar bra.

  2. #2
    En router med DD-WRT tex Linksys WRT-54GL

    D-Link routers skulle jag inte ta i med tång ens
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  3. #3
    Spidde
    Gäst
    Ja det ska räcka

  4. #4
    Seniormedlem wizzs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    178
    Tackad
    6 gånger
    Ok.. tack så hemskt mycket för snabba svar ..
    Funderar även på en Netgear RP614
    Har ett par andra frågor till angående dessa två.

    Kan man sätta adsl konto inställningar i dessa ??
    menar så att det hela tiden är online ?

  5. #5
    DD-WRT har PPPoE stöd. Tror alla routers har det.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  6. #6
    Seniormedlem wizzs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    178
    Tackad
    6 gånger
    Har en Linksys WRT54GL men tycker det är svårt att få till det verkar lite krånglig att ställa in för att det skall fungera.

    Hittar ingen bra guide på svenska samt hadde varit fint med en svensk mjukvara till den.

  7. #7
    en liten varning för D-links billigare routrar. Jag misstänker att deras FIFO buffer är väldigt liten. Vilket ställer til problem när man streamar tex från dreamboxen.

    Min lösning var att sätta en D-link Gbit switch mellan de maskiner som ska titta på streamen och dreamboxen. Blev en radikal skillnad, även om "hastigheten" från boxen är den samma dvs 100Mbit
    DM7020 DB800S, Debian CS server, HVR3000 på XP, 4TB FreeNAS NFS till boxarna, HVR multicastar STV barnkanalen "Våga Vägra Telia"

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Jag har haft den billigaste Dlink routern i 5 år !
    Aldrig haft problem med streaming på dreamboxen, eller inspelning genom Ngrab, eller något annat problem. Man hör bara klagomål om denna router och jag har inget annat än lovord att säga om denna billiga router ! Köp !
    En router du INTE skall köpa är den billiga Netgear, där har jag inget snällt att säga, bara problem !

  9. #9
    sa just en liten varning och prislappen för en Gbit switch med garanterat större FIFO är nästan försumbar
    DM7020 DB800S, Debian CS server, HVR3000 på XP, 4TB FreeNAS NFS till boxarna, HVR multicastar STV barnkanalen "Våga Vägra Telia"

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Mork Visa inlägg
    Min lösning var att sätta en D-link Gbit switch mellan de maskiner som ska titta på streamen och dreamboxen. Blev en radikal skillnad, även om "hastigheten" från boxen är den samma dvs 100Mbit
    Blev de bättre eller sämmre?

Liknande ämnen

  1. dreambox utan router??
    Av nickera i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 13:55
  2. Dreambox. Ingen router.
    Av montis i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-29, 21:05
  3. Dreambox 500c med D-link dgl-4300 router
    Av gbglass i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 17:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss