Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Hackande bild med dm500c.

  1. #11
    Man ser inte det "direkt", det känns mer som "andra sortering". Denna som jag har nu till ex. har inte RF kontakt för antenn anslutning. Var inte skyddad med plast som mina tidigare DB var och jag har bytt ut den två gånger hos företaget jag köpte den av för att ett saknade skruvar som håller kretskortet, andra hade problem med dekodern som inte klarade av att visa gul färg och nu denna med hackande bild. Jag hoppas att du inte har köp det på samma firma. Det lutar för min del att skicka tillbaka boxen till dem. Jag har inte testat av alla image än, men det ser inte lovande ut. Det fungerar lika dåligt med 4.0, 4.10 och 4.20. Efter ca 2.5 timmar börjar bilden att hacka, oavsett vilken kanal jag väljer att se. Mitt problem är att skicka tillbaka boxen till firman för att jag inte fick pengar tillbaka för post avg och dem vägrar att svara på mina mail. Frågan är om man kommer att få någon ”ny” box överhuvudtagen om jag skickar den dit – därför vill jag testa med allt.

  2. #12
    köp en 600 hos en riktig dreambox försäljare
    om den är äkta brukar synas på priset

  3. #13
    Min var iaf. inplastad och fin, däremot så är det en adapter till rf- modulatorn. Igår installerade jag Enigma och lät comhem- kanalen stå över natten. Den färgglada luftballongen laggar den med. Har även kontaktat dreammultimedia ang. detta

  4. #14
    Uppenbara kopior enl. dream-multimedia. Försäljaren verkar inte så sugen på att hjälpa till. Funderar på polisanmälan.

  5. #15
    Ja, det var tråkigt att höra...jag skall slutföra mina tester innan jag tar kontakt med åf, har några kvar men tror ej att jag kommer att lyckas. Var köpte du dina boxar? ÅF måste hjälpa med detta i fall dem inte är sugna på detta så kan man anmäla dem vid olika pris söknings sajter och varna andra för dessa skojare. Då kommer dem inte att kunna sälja något till andra. Jag läser sådana forum i alla fall. Mitt problem är att jag köpte tidigare en db hos dem (8 månader sedan) och den fungerar fint idag än. Har aldrig haft problem med den.

  6. #16
    Idag kan jag säga att jag har testat alla image. Problemet kvarstår. Skall ta upp frågan med postorder företaget för att se hur vi skall gå vidare med detta.

  7. #17
    Medlem edo34s avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    3 gånger
    Har haft samma problem på min 500s och det går inte att fixa Idag finns många DM500 kopior.Jag har lyckats byta min mot DM 600 som är mycket bättre
    Min 500s såg ut också som orginal men...

Liknande ämnen

  1. Bättre bild på en DM500c?
    Av viktorw i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-26, 11:28
  2. hackande bild via datorn!
    Av lacrits68 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 20:26
  3. hackande och frysningar
    Av justme1 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 09:14
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 18:33
  5. Hackande TV1000 etc.
    Av Steven- i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-19, 08:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss