Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: tele2 samma som comhem?

  1. #1

    Question tele2 samma som comhem?

    kör tele2 med samma variant som comhem eller hur är det nuförtiden?
    finns det några som programmerar/gör bruteforceprogram (gör själv en del sånt)
    eller är tele2 kort + boxarna "låsta" eller married så att säga?

    skulle vara kul att få lite info om detta för det var ett tag sen(3år) man va med i
    olika forum och programmerade CD kort mm (såna RSA kort) men det gick sönder
    när jag gjorde mitt eget brännarprogram(så mitt kort är slaktat pga en liten miss )

    och vad finns det för kort nuförtiden som klarar kommunicera med tele2 box och som
    man kan skriva i basic liknande språk?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Det är samma som comhem dvs dvb-c med senaste conax, och kan hanteras på exakt samma sätt. Vilka boxar dom distribuerar till sina användare har ingen betydelse.

  3. #3
    ok dags att börja logga lite då.. eftersom jag inte orkar vänta på att nån ska skicka nån länk eller nåt till folk som gör det och försöker /har knäckt det.. så dom har nån OP nyckel..

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Conax funkar som nds numera, det är ingen poäng alls med att jaga konventionella exploits. Dom flesta insåg det för 5+ år sen.

  5. #5
    beror ju på hur du menar.. jag gjorde ju så massa norskar kunde se CD för typ 3år sen..
    jag ska ju bara logga för att se uppbyggnaden sen vilken data man behöver dekryptera sedan göra ett program som fixar resten.. (kort uttryckt)

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    CD har också uppgraderat nu, men prova du. Alla schemes som används numera är helt baserade på dcw distribution i någon form (delning av orginalkort i stor skala).

  7. #7
    någon som vet hur paketstrukturen ska se ut?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Om du syftar på ecm paketen så är den datan också helt och hållet krypterad, ingen synlig struktur längre (förutom möjligen ett par bytes som anger total längd).

  9. #9
    så dom som delar ut hur gör dom då? jag menar det är ju olika ECM för varje kanal eller?

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Ny ecm för varje sid, var 10e sek. Inga synliga mönster eller återkommande strukturer, hela kommuniceras med kortet i befintligt skick och dcw tar 300-1500 ms att returnera beroende på kort och klockning (så ett kort hinner mer fler än en klient under den 10 sek period dcw är intressant för, det är principen för sharing).

    Om du menade wrapper-protokollen som ecm/dcw datan paketeras i för sharing över nät, så är det ett antal olika uppkallade efter de apps som introducerade dom: gbox, cccamd, camd3, newcamd, radegast mfl... dessa protokoll är i vissa fall väl dokumenterade (newcamd, feynman) men i andra helt slutna och med egen kryptering (gbox, cccamd).

Liknande ämnen

  1. Från tele2 till comhem bredband?
    Av Thåström i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 19:48
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 19:44
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 17:22
  4. Comhem och Tele2
    Av Skarre13 i forum Com Hem
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 11:42
  5. Ip telefon via tele2 och comhem
    Av clipper i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-29, 20:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss