Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Varför är det störningar på alla kanaler mellan frekenvens 268 - 275? Hjälp!

  1. #1

    Varför är det störningar på alla kanaler mellan frekenvens 268 - 275? Hjälp!

    Hej jag har en db-600c och får in alla kanaler jag vill utan problem förutom alla mellan frekvens 268 - 275. På följande kanaler är det sjukt mycket störningar och bilden går inte att titta på och ljudet hackar; KANAL 5(268), TV4 PLUS(269), DISCOVERY CHANNEL(270), TV400(271), TV4 FAKTA(272), TV4 FILM(273), VIASAT EXPLORER(274) och ESPN(275). Jag kan n0ll om sånt här och det var min polare som fixade allt åt mig. Hemma hos honom fungerar allting utmärkt. Han har en 500c. Vad beror detta på och vad kan jag göra? MvH

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Det finns ingen naturlig förklaring till varför just de frekvenserna kan bli störda. Kontrollera dina kablar eller annan elektronisk utrustning som är i närheten t.ex. dåliga kablar, dålig skärmning, kabel-stumpar som inte leder nånstans (kan ge reflektion så att störningen kommer på det frekvensbandet S-band II ), trådlösa telefoner, trådlösa IR-länkar, RF-modulator (kommer signalen till Dreamboxen genom videon eller annan utrustning) osv.
    Om signalen kommer ifrån videon eller annan utrustning, försök koppla kabeln direkt till vägg-antenn-uttaget för att se om problemet kvarstår. Ta bort eventuella T-splitters. Då är det enklare att felsöka.
    Det förklarar även varför du har problemet hemma hos dig med boxen och inte hos din kompis.

  3. #3
    OK men lyssna nu då. Tog hit min polares 500c och koppla in den. Ingen av mina problemkanaler låg på samma frekvens på hans box och alla kanaler fungerade felfritt. Så jag antog det hade med det att göra. Men hör och häpna. Kopplade ur hans och kopplade in min egen igen och nu fungerar allting utmärkt! Wierd.

  4. #4
    Tack ändå! Återkommer om det buggar igen!
    MvH

  5. #5
    Kan rekommendera en signalförstärkare. Installerade min Dm600 i lördags och hade problem med extrema bifel på vissa kanaler och inte på andra. Av och till kunde det fungera men kunde oväntat lägag av igen. Köpte en förstärkare på för 150kr NetOnNet (med två utgångar så jag kunde koppla en till boxen och en till tvn för det analoga utbudet) och efetr det blev det perfekt med noll bitfel på alla kanalerna.

Liknande ämnen

  1. Störningar,inte alla kanaler m.m. DM600
    Av Tore22 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 21:22
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 17:59
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 18:41
  4. Varför är inte alla koder med i kodlistan?
    Av Bodhisattva i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-20, 05:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss