Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Komma åt musik o film från datorn med PSP

  1. #1

    Komma åt musik o film från datorn med PSP

    Hej!

    Är det någon som vet hur jag skall göra för komma åt media filer från datorn med min PSP över nätverket? Man kan ju logga in på Playstation portalen om man har registrerat sin PS3 och sin PSP med samma användarnamn. Då kan jag ju komma åt allt som finns på minPS3 bara jag har tillgång till något Trådlöst nät med min PSP. Nu skulle jag vilja kunna komma åt mina mediafiler som ligger i min dator med min PSP. Är det någon vet om detta går?

    //BN

  2. #2
    Om den stödjer UpNP så kan du dela ut en mapp med Ushare.

  3. #3

    Thumbs up PS2 som mediaspelare

    SMS is a DivX and MP3 player for the PS2. Using SMS, you can stream movies and music right to your TV. forget about all the set-top boxes, forget about the 'Media PC', if you have a PS2, you have all the hardware you need. Jag använder "RadHostClient" för att dela ut mappar till PS2.


    EDIT: Nu gällde inte frågan PS2 och länka inte direkt till filerna, vill du tipsa om program så gör det till en sida som går att läsa så är det upp till var och en om man vill ladda ned nått /T-bird

  4. #4
    Sony PS3 är en DLNA-certifierad produkt och hittar med automatik alla DLNA-servrar på samma subnät. Det finns numera många DLNA-certifierade media servrar på marknaden att välja mellan.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    37
    Tackad
    2 gånger
    Lättaste sättet att få igång mediauppspelning från Dator till PS3
    PS3 Media Server
    http://ps3mediaserver.blogspot.com/

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av jabba Visa inlägg
    Lättaste sättet att få igång mediauppspelning från Dator till PS3
    PS3 Media Server
    http://ps3mediaserver.blogspot.com/




    Detta fungerar ju utmärkt med vissa filtyper men hur gör jag för att titta på XviD och avi-filer?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    Kör med tversity fungerar bra för mig bara att goggla efter

  8. #8
    Men för att kolla en film från datorn genom ps3an går ju bra nu före fick man ändra formatet men nu laddar jag ner en film sen bara o kolla dock lite störningar då jag kör trådlöst.

Liknande ämnen

  1. musik eller film från youtube?
    Av kotten1 i forum Windows
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-25, 15:19
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 13:37
  3. ladda ner film och musik
    Av west ham i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-09-28, 09:34
  4. Musik-cd på datorn....
    Av Pytten i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-20, 14:16
  5. film från datorn till projjen
    Av 1000foting i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-14, 09:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss