Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Viasat systembyte, eller inte!

  1. #1
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger

    Viasat systembyte, eller inte!

    För några dagar sen pratade jag med en kille jag känner mycket bra som jobbar för viasat. Han sa att viasat inte kom att byta system p.g.a. att det skulle medföra extrema kostnader eftersom mycket utrustning skulle bytas ut och därför blev det inget byta av system, iaf inte detta året. Så vi kan kännas oss lugna ett tag till.

    Och som en liten slutrad kan jag också tillägga att killen har ALDRIG ljugit för mej innan, även om det varit "hemlig" information. Så jag är rätt säker på att han inte gör det nu heller.

    // Deaaaaaas

  2. #2
    Vi hoppas på att de du säger stämmer :=)


    //Stimo

  3. #3
    hej viasat kommer att byta system inom kort. det kommer att ske innan hockey wm orginal korten byts ej ut dom klarar det nya systemet. uppgifterna har jag fått från säkra källor men var lugna pirat koderna kommer att finnas även efter m.v.h.wiggen.cx
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  4. #4
    mEtRo
    Gäst
    OM inte korten byts ut så klarar man sig med Gk och funcard ! :P

  5. #5
    viasat skickar ut en ny mjukvara via satellitsom gör att org,korten klarar det nya systemet men jag vet ej om 9780s -sagem klarar det m.v.h.wiggen.cx
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  6. #6
    Rätt roligt att läsa inlägg som en del gör.
    I detta fall har vi 2 olika uppgifter som bägge påstår att de har uppgifterna från "säkra" håll.
    Det kanske är så att kostnaderna blir höga pga av det är tveksamt om det nya NDS kommer att kunna fungera på 9780. Den höga kostnaden består väl av att när Viasat gick över från analog till digital fick alla som hade guldabonnemang en mottagare (9780) gratis för att de inte skulle tappa en massa kunder. Nu står det enligt mitt tycke inför samma sak igen. Alla dessa trogna kunder som har en 9780 kommer helt plötsligt inte att kunna titta på Viasat :x Tror inte de nöjer sig med ett FÖRLÅT från Viasat. Just detta kommer nog att bli dyrt.
    Sedan att de kan uppgradera 9802, 9902 osv via satellit gör ju just den kostnaden mindre.

    Mvh CHBG

  7. #7
    T5
    Gäst
    Viasat kommer inte att byta till NDS innan Hockey VM. Blir nog inte förens i höst de gör det.

    Citat Ursprungligen postat av wiggen.cx
    viasat skickar ut en ny mjukvara via satellitsom gör att org,korten klarar det nya systemet men jag vet ej om 9780s -sagem klarar det m.v.h.wiggen.cx
    Korten kommer att bytas ut.

    Tror att Viasat kommer att sända dubbla krypteringssystem ett bra tag med tanke på att alla abonnenter ska kunna ladda ner mjukvaror. Och ifall de ska byta ut mottagre. Så ger man fan i att uppgradera mjukvarorna så kan man nog titta gratis ett bra tag framöver. 8)

  8. #8
    de jag läste va att korten måste bytas men att motagarna i dom flesta fall får ny programvara
    och att bytet e ganska nära förestående

    men att dom kommer köra parallelt på de gammla oxå
    ett tag iaf

  9. #9
    Krister36
    Gäst

    Enl

    en som jag tycker är en säker källa :?:

    Så kan vi vara överens om att dom kommer att byta kodning.
    Men dom kommer att köra parallellt under en lång tid för att kolla att systemet fungerar innan dom klipper av det gammla 8)

    Minns ni Analog till Digital :?:

    Så länge vi kan se bild så njuuuuuut. 8)

    Krister

  10. #10
    hej enligt viasat kommer de gamla korten att klara nya systemet dom har hållit på med något krångel under en längre tid en kompis har haft probem med tv6 flera ggr på sitt org,kort m.v.h.wiggen.cx
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

Liknande ämnen

  1. Systembyte
    Av tropical i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 19:46
  2. Viasats systembyte hur blir det??
    Av tony_soprano i forum Viasat
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 12:01
  3. Angående systembyte
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-01, 17:24
  4. Humax värdelös efter systembyte?
    Av MobbA i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-02, 12:32
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 18:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss