Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: accesspunkt,

  1. #1

    accesspunkt,

    accesspunkt, Har jag förstått det fel trodde att man med en router (accesspunkt,)
    kunde ta in signaler trådlöst och sen sända de trådlöst till nästa mottagare (Dator)
    har jag missuppfatta det för jag beställde en sån men får det ej att fungera som trådlös mottagare de var den här jag fick ( Linksys WAP54G Wireless-G Access Point 54Mbps 802.11G)
    Kan nån veta nånting om det.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Du måste ha 2 stycken AP som pratar med varandra.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Du måste ha 2 stycken AP som pratar med varandra.

    Vad menar du med det

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av karl48 Visa inlägg
    Vad menar du med det

    nu vet jag (Den trådlösta WiFi-anslutningen består av Accesspunkter )

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du kan göra som du vill om du får tag i en router eller accesspunkt som kan köra WDS (Wireless Distribution System). Då kan samma burk både ta emot och sända vidare trådlösa signaler. Priset blir att bandbredden halveras. En 54 Mb/s router kommer alltså att klara 27 Mb/s. Har man bara en eller två trådlösa klienter och en Internet-lina på < 10 Mb/s så spelar det kanske ingen roll?
    Är du intresserad av WDS så är det väl enklast och bäst att köpa en Linksys WRT54GL (obs att du måste ha Linux-versionen) och ladda in någon alternativ firmware t.ex. HyperWRT.

  6. #6
    Så här står det i den statsnät som jag ska försöka använda de är samma internet leverantör som i mitt hemma nät fiber.

    (
    WiFi erbjuder flera fördelar jämfört med andra tekniker.
    • Trådlöst. Den mest självklara fördelen är naturligtvis att anslutningen är trådlös, man slipper en del kablar och sladdar.
    • Billiga och små kretsar. WiFi kretsarna är billiga och små vilket öppnar för att bygga in stöd för WiFi i många olika typer av produkter.
    • Roaming. WiFi erbjuder klienterna att röra sig mellan flera accesspunkter utan att tappa sin koppling mot nätverket, så kallad. roaming

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    De informerar bara vad trådlöst är för något, de har troligen INTE något trådlöst stadsnät, finns bara ett ytterst fåtal som kör trådlöst bla. Kiruna & Pajala.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8
    Du verkar vara visst här uppifrån när du vet att Pajala och Kiruna har trådlös, de är i Kiruna jag ska använda det, beställde en linksys wap 54 så hoppas det fungerar ska upp dit nästa vecka

  9. #9
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Visst, ta då kontakt med Linnea (WM-data) så får du ett konto. Dock är inte täckningen speciellt bra. Du bör ha fri sikt till närmsta AP.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #10
    Ja har tagit kontakt med WM data och får gå in med mina lösen som jag har på fiber de är ju samma internet leverantör fri sikt har jag till statshus tornet så vi får se hur det går .

Liknande ämnen

  1. Trådlös accesspunkt till dreambox
    Av TheInsane i forum Dreambox
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 17:25
  2. liten accesspunkt
    Av Mekis i forum Hårdvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-13, 08:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss