Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Transponder problem...DM 600-S

  1. #1

    Transponder problem...DM 600-S

    Hej Har ett inte så lustigt problem.

    Bytte från en DM 500 till en DM600, nu är det så att jag endast kan se ifrån en sat i taget. Nu har bara Thor 1.0W funkat snr 94 % på sirius får jag " Omkopplare bla bla och SNR visar 65 %. Bytte till baka till min gamla 500 och då funkar alla kanaler perfekt SNR visar 93% på båda. Nu bytte jag tillbaka till DM600:an igen och då funkar Sirius 5.0E men inte Thor och den visar 65% istället???!!!! frustrerad!!!:exclaim:

  2. #2
    Lustigt...när jag gick in på satfind och ändrade transponder så funkade den andra sirius helt plötsligt men inte den andra....och nu tvärtom igen.....blir tokig...kan det vara LNBna som är glapp trasig. har testat att ändra DiSeque switch.

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jag hade liknande problem med min 600 i början... Kunde ta 5-10 sekunder ibland när man växla mellan huvuden... Men efter jag gjorde en total ominstallation av boxen så fungerade det felfritt...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Det där känner jag igen.
    Har haft samma fel på både 7020 och 500.
    Kunde visserligen se från flera sateliter men vissa transpondrar gav låga värden.
    Felet låg på dessa i mottagaren, fick bytt mottagarna på garantin och sen har dessa gått perfekt.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av pelle_swe Visa inlägg
    Det där känner jag igen.
    Har haft samma fel på både 7020 och 500.
    Kunde visserligen se från flera sateliter men vissa transpondrar gav låga värden.
    Felet låg på dessa i mottagaren, fick bytt mottagarna på garantin och sen har dessa gått perfekt.

    OK...så det kan vara tunern i 600an som spökar....såg i ett annat forum så lossade en kille tunern och sedan satte tebax den så funkar det sen.

  6. #6
    NU funkar det.....fast det var ett tag sedan....Behövde en annan Disque switch...den som jag hade funkar med DM500 men inte med DM600.

Liknande ämnen

  1. Hittar ej transponder
    Av atlas776 i forum AzBox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 22:55
  2. no transponder for (lof/l vertical)
    Av saabwindstar i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 16:49
  3. Polorisation eller transponder problem 7025
    Av Zerpent i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 09:30
  4. Problem att få in transponder
    Av kalle2345 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 23:25
  5. Problem med transponder?
    Av trollhattan i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 18:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss