Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: CS klient till DSR 9500?

  1. #1

    CS klient till DSR 9500?

    Hej?

    Har en samsung DSR 9500 EM VIA
    Loader version: 500
    Main software version: 100 MultiCas
    Hardware Version: 503

    Original (inte patchad).

    Jag har en original kort i min Dreambox..
    Jag har redan konfigurerat CS Servern i dreamboxen men nu vill jag få en CS klient fungera för min DSR 9500.

    DSR9500 ligger nära min HTPC dator med WinXP Mediacenter, så helst en Windows baserad CS klient.

    Är det nån som är bra på dethär med samsung.
    First behöver jag hjälp med att patcha mottagaren med en EMU för att sedan gå vidare med att konfigurera CS klienten.

    Tack på förhand

  2. #2
    Spidde
    Gäst
    sammyshare finns men funkar bara med de 9500 som är patchbara.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Spidde Visa inlägg
    sammyshare finns men funkar bara med de 9500 som är patchbara.
    Är min DSR 9500 en av dem?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av fati Visa inlägg
    Är min DSR 9500 en av dem?
    Ja :thumbup:

    Mvh Kalle

  5. #5
    Ok

    vart hittar jag en EMU som fungerar med in DSR9500, sammysfilez finns inte längre?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av fati Visa inlägg
    Ok

    vart hittar jag en EMU som fungerar med in DSR9500, sammysfilez finns inte längre?
    Kolla hos papagen, du måste googla har inte URL i huvud.

    Mvh Kalle

  7. #7
    tackar alla för snabba svar.

    /fati

  8. #8
    du kan använda dig av de senare sammy revolution emuerna men inte de senaste där har dom tagit bort dsr9500 protokollet som krävs för share1.6c. och har du confat en newcamd/newcs server på din dreambox så ska det rulla. dock har jag kört newcs server ifrån pc och haft jättemycket krångel med frysningar i bilden. däremot körde jag newcamd senaste version på min dreambox och då fungerarde det hur fint som helst.viasat är svårare att få frysfri bild (viasat funkar klockrent i newcamd) på än canaldigital. har ej testat newcs med dreamboxen.

    och ej heller de senaste newcs versionerna från PC/windows. de jag fick göra vara att hoppa tillbaka i newcs versionerna för att de skulle funka.

    och de va 1 år sen minst som jag körde detta. det finns annars ett till alternativ. de är att köra Gxxx server i dreambox + pc klient till sammyn. de filerna hittar du i en av dom senaste emuerna 6.6-6.9 eller något.. filerna ligger med där isåfall. en sak till e RV emuerna trycker man 0 + menu knapp för att komma in e en ny dold meny där kan du justera en massa grejjer.. t.ex vilket protokoll din rs232 ska köra på.. jag vill minnas att protokollet till dsr9500 share 1.6c heter dsr9500 och till de andra gxxx heter de sssp.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  9. #9
    vilken version rv skall det funka med? och/eller har någon en av de andra versionerna som funkade?skall man köra med ett cd kort i rv versionen också?

Liknande ämnen

  1. VLC klient till Dreambox 600c
    Av _age_ i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 09:11
  2. SSH klient till dreambox
    Av Teeo i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 11:52
  3. Samsung 9500 klient till newcs
    Av pela020 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 15:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss