Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Enkel steg för steg guide på svenska för hur man streamar från dbn till hdn på pcn

  1. #21
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Ip-konflikt får du BARA om mer än en dator på intranätet har samma IP. Ge statiska adresser åt all utrustning så slipper du fundera.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #22
    Seniormedlem MyB5s avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    180
    Tackad
    4 gånger
    Guiden gäller väl även DM600...?

  3. #23
    Då man gör en montering i boxen så ska den väl också synas i enigma och tvärt om?
    Det gör det inte.
    "Monteringen godkänd"
    :whistle:


  4. #24
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Är monteringen skrivbar, det BÖR du kolla i boxen mha telnet. Kolla att mappen /hdd/movie finns & är skrivbar. Annars går det inte att spela in.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #25
    Ska kolla det.
    En till undran: Ngrab har det i pcn
    och det går göra nätverksinställningar i ngrab i dbn men det verkar saknas något i dbn.
    hur startar stoppar man inspelning via ngrab?
    finns inget sånt i dbn?
    :whistle:


  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Även om inte jag kan (eller vill kunna Fönster), så kan jag säga direkt att XP Home kommer du inte att få till, du behöver XP Professional. Home har ingen fungerande utdelning. Har flera kompisar som har försökt, men går icke.
    Konstigt att det funkar så bra hos mig då. Jag har aldrig haft några problem med att min XP Home delar ut en katalog till min DM500.

    Jag delar ut med skrivrättigheter till "Alla".
    I DM500 måste man dock ÄNDÅ ange både en användare och lösenord (spelar ingen roll vad) för att få den att ansluta till en utdelad enhet. Kanske därför dina kompisar inte lyckats?
    Man skall dock vara medveten om att inspelningarna blir inte felfria ifrån en DM500.

    Och om nu skaparen av denna tråd har tänkt att streama så kan jag rekommendera att du installerar en ny streamts i din Dreambox om det är en DM500 du har. Iof så skall Leatherface images ha en version som funkar någorlunda men skaparen av denna nya streamts har gjort förbättringar efter det och sedan börjat ta betalt (en struntsumma). Kommer dock inte ihåg vart man får tag i denna streamts, var trots allt ett år sedan jag köpte min version. Vet att den diskuterats på forumet hos dreamboxx.nu

  7. #27
    Har fått det att fungera
    :whistle:


Liknande ämnen

  1. STEG FÖR STEG MED MII ?????
    Av Grobar i forum Canal Digital
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 15:07
  2. [LÖST] Steg för steg........
    Av B.O.X i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-14, 21:56
  3. [LÖST] Nokia 212T - steg för steg?
    Av jowa45 i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2002-12-10, 09:56
  4. Steg för steg
    Av sarre i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-28, 08:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss