Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Spela in på en kanal samtidigt som man tittar på en annan?

  1. #11
    För att förekomma nästa fråga så finns den informationen på:
    www.lyngsat.com eller
    www.kingofsat.net
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  2. #12
    För den som är intresserad kan jag bekräfta att det fungerar alldeles utmärkt med DM600-C också, testade igår i Comhems nät.

    Rent teoretiskt sett så borde man dessutom kunna titta på en kanal på TV:n och en annan genom datorn... om det inte vore för att webinterfacet byter kanal på båda.

  3. #13
    Hej X.
    Skulle du kunna beskriva hur du har lyckas?

  4. #14
    Det är ett val i menysystemet som enablar denna funktion.

  5. #15
    Känner inte till DM600 men på min 7025a kan jag spela in allt vad boxen/hdd'n orkar från två olika muxar, OCH samtidigt titta på ngt inspelat om jag dessutom vill. I praktiken har det väl möjligen hänt att jag spelat in 3 program och tittat på ett fjärde. Det märks då givetvis att boxen är lite seg men jag har inte testat var gränsen går för vad den faktiskt orkar med.

    Jag ser då i "programguiden", den man får genom att klicka pil upp eller pil ned, att kanaler i ngn mux som ligger utanför de för tillfället bokade är "skuggade" och inte kan kommas åt.

    Vad jag förstått så gäller egentligen att detta är något som samtliga Dreamboxar klarar av, men möjligen att ngt måste aktiveras i ngn meny (finns dock ingenting på en DM7025 för att aktivera och avaktera detta).
    Givet att en DM600 är som en 7025a med endast en Tuner så skall man alltså som redan skrivits kunna spela in alla kanaler på en och samma MUX/Transponder, exempelvis alla SVT's kanaler, eller alla TV4's kanaler. :thumbup:

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 07:30
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 22:35
  3. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-09-28, 12:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss