Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Alla experter hjälp!

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Alla experter hjälp!

Hej. Jag har jag ett hundratal kanaler på min dreambox och allt har fungerat smärtfritt till för nån vecka sedan. Då upptäckte jag att bilden plötsligt försämrats. Bilden har konstiga eftersläpningar och färger geggar ihop sig. Detta syns extra mycket i mörka scener och scener med mycket kontrast. Och i närbilder! Skit störigt. Detta problemet uppstår inte när jag spelar t.ex. 360 eller kollar på en dvd film. Inte heller om jag kopplar om till det analoga. Då är bilden bättre än på digitalboxen. Bortsett från mer brus. Jag har fått höra att det kan beror både på för stark signalstyrka och för svag. Testade att koppla in en signalförstärkare från Kjell & Company men då fungerade inte kanalerna alls. vet fan hur jag gör nu. Någon som haft detta problemet?

Och signalkällan är vaddå?
    Marksänt, kabel eller satellit?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Har du flyttat den scart som kommer från boxen på TVn?
    Tycker att det låter som dom effekter man kan få om det inte är RGB och det är inte säkert att alla scart ingångar stödjer RGB.
    Har du mixtrat nått i boxen så att den inte skickar RGB?

Att du tappar bild helt när du kopplar i en antennförstärkare låter märkligt för det brukar lösa många problem ivf om man har comhem som leverantör.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    Har du flyttat den scart som kommer från boxen på TVn?
    Tycker att det låter som dom effekter man kan få om det inte är RGB och det är inte säkert att alla scart ingångar stödjer RGB.
    Har du mixtrat nått i boxen så att den inte skickar RGB?

Att du tappar bild helt när du kopplar i en antennförstärkare låter märkligt för det brukar lösa många problem ivf om man har comhem som leverantör.

TACK T-BIRD!!!!

Jag tror det var det. Hade satt den i ext2 som inte stöder RGB! satte den i ext1 där det står (RGB) brevid!!!

Shit jag har huvét i röven ibland.

Tack igen!!!

MVh

Liknande ämnen

1. hej till alla behöver hjälp
    Av Arsim i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 21:09
  2. Se hit Experter!
    Av Sead88 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-25, 10:31
  3. MÅNGA EXPERTER, MEN MYCKET BLA BLA BLA
    Av amir100 i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 14:36
  4. CAM experter! Se hit!!
    Av babba i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-04-15, 13:43
  5. SnÄlla Alla HjÄlp!
    Av lamhung i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 18:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss