Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Dm 800 Hd

  1. #1

    Dm 800 Hd

    Är det någon som hört något om DM 800 HD? :P Det finns inget konkret på dream's hemsida utan bara en suddig bild, men ett klart produktnamn... Lillebror till 8000?
    Blir lite nyfiken, skulle kanske inte ha köpt två 600r...

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Man ska ta en del av DreamMultimedia's nyheter med en nypa salt... Om jag inte minns fel så var det typ 2år sen till sommaren som dom skulle lanserat DM8000... Men vi får se... Kanske blir det bättre denna gången...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    http://datorfixarna.com/catalog/prod...71cc6ddafc3ed9

    kanske ändå...

    lite för dyr för mig bara..

  4. #4
    Ta den på avbetalning då, endast 13.636.415 :-/mån
    Undrar bara om det är på 12 eller 24 månader :knockout:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    richard_roe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    Ta den på avbetalning då, endast 13.636.415 :-/mån
    Undrar bara om det är på 12 eller 24 månader :knockout:
    Det är ju bara att slå till!

  6. #6
    Låter somett riktigt klipp

    Men hoppas det kommer hdbox från dem. Dock så inskaffade jag nyss en 600 så det kommer väll ta minst ett år innan man byter igen.

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har hört lite svaga rykten om att den ska ligga runt 3000:-
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    Spidde
    Gäst
    Backupen från 500 får du inte att lira med en 800. Inte heller dina sparade kanallistor.
    800an flashar du via webgränssnittet, håll on powerkanppen när du sätter i strömsladden, ipnummeret sysns i displayen. Nyare dreamboxedit kan du andvända för att editera kanaler med. Typ dreamboxedit 3.0

  9. #9
    om du menar hur man gör backup på dm800 kan man göra på ett antal olika sätt. dock fungerar ej flashwizzard det progget funkar bara till de äldre boxarna.

    jag tror att backupen kan göras via Dreamup man connectar via nollmodem kabeln sen kommer backup knappen fram. sen finns det en del andra sätt. t.ex lägga in barry allen pluginet. eller ladda ner lösa backupfiler och göra det manuellt via telnet. nästan ingen av dm500 filerna fungerar i en dm800. dom bygger på 2 olika proccesorer dm500 med PPC proffessor och dm800 mied mips. dm500 = enigma1 images (*.img) dm800 = enigma2 images (*.NFI). i stort sätt bara config filer som bara kan flyttas över mellan boxarna. om du letar plugins till dm800 och inte hittar och inte finns som nedladdning via blåknapp. försök hitta och köra plugins som är gjorda för DM7025. för dm7025 kör samma professor som dm800.

    lite tips från mig med lite förklaringar på några skillnader mellan boxarna.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    det finns ju kortläsare i den.... går ju göra på lite olika sätt,
    men installera newcs på den borde funka fint...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss