Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: dreambox utan router??

  1. #1

    dreambox utan router??

    går det? som klient alltså, ska det vara en rak eller korsad sladd? vilka inställningar ska man ha i nätverks instälningarna i boxen, direkt från modem alltså.. tack på förhand /nicke

  2. #2
    Mina kunskaper inom DreamBox är rätt begränsade, men som jag fattat det så ska det gå utan router, men det är svårare att få ihop. Inställningar kan jag inte svara på för så insatt är jag inte.

    Men kolla upp detta mer, för detta är hur jag tolkat det.
    [SIGPIC][/SIGPIC]I am who I am!

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Jag skulle då inte våga ha ut boxen direkt på nätet utan att säkra upp den mha en router. Vem som helst kan hacka den på 2 sekunder, och lägga in ett root-kit. Steg två blir då att din internetoperatör stänger dit konto.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    vad är root-kit och varför skulle dom sänga mitt konto?

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Ett root-kit är en serie program som installeras i din box, vilket gör att den ex. kan användas för att skicka spam, bomba FBI med skräp osv. Och när din ISP ser det så blir det naturligtvis så att de stänger kontot. Detta har hänt för ett flertal Dreambox-ägare som inte har tänkt till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    för mig funkade det att koppla ut boxen direkt till modemet utan korsad kabel.

  7. #7
    matkoh:

    Hur menar du då? Finns ju massa som har sin dreambox som man kan komma åt via port 16001.. dock så går det ju inte utan username/password om man inte "hackar"...

    Är det så pass lätt att hacka när man väl kommer till rutan där man fyller i user/pass?

    Tack för svar!

    mvh

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    En tråd från 2008 !!
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av alpalpha Visa inlägg
    matkoh:

    Hur menar du då? Finns ju massa som har sin dreambox som man kan komma åt via port 16001.. dock så går det ju inte utan username/password om man inte "hackar"...

    Är det så pass lätt att hacka när man väl kommer till rutan där man fyller i user/pass?

    Tack för svar!

    mvh
    Det beror på hur pass modern image du kör. För något år sedan så var det väldigt lätt att plocka ut filer ur en Dreambox utan att behöva logga in. Du behövde bara ange IP-adressen + någon sökväg. Då var det väldigt lätt för en hacker att plocka ut t.ex. passwd-filen, köra den genom något crack-program och få fram lösenordet till din box. Sedan är det fritt fram... Säkert finns det en hel del som fortfarande kör images som är ett eller två år gamla och därmed lätt kan hackas.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Dreambox. Ingen router.
    Av montis i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-29, 21:05
  2. Dreambox 500c med D-link dgl-4300 router
    Av gbglass i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 17:19
  3. Router för dreambox?
    Av wizz i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 19:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss