Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Thot/intelsat

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger

    Thot/intelsat

    Jag flashade om min 7020box med den senaste Gemenin 4,30. Vet inte om det e bara hos mig men när jag skulle lägga in vilka sateliter jag ska ha så fanns ta mig fan inte Thor/Intelsat med i listan . Alla andra som jag ville ha med fanns där men inte thor. Nån mer som har samma problem eller har jag missaT NÅGOT TRO?
    m.v.h Balders-balle

  2. #2

    Samma här

    De har missat att lägga in Thor i 4.30.
    Men det går väl att lägga in manuellt, lite mer jobb bara...

  3. #3

    Fabriksinställningar

    Om du återställer boxen till fabriksinställningar och gör om installationen så får du Thor med i listan. Men du har fortfarande Gemini 4.30 kvar i boxen.
    /Crypto

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger
    Tackar för detta det funkade med ditt tips.

  5. #5
    Fungerar detta med DM600 också?
    Visst är det bara att köra fabriksåterställningen i boxen för att få in Thor igen?
    Har kört in Gemini 4.30 på boxen.
    DM600PVR -- Gemini 4.30

  6. #6

    Japp!

    Det gäller alla DM, det är en bugg i nya Gemini som du kommer förbi om du återställer den en gång.

    /Crypto

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Annars kan du ju gå in i extras och göra en egen satellites.xml och bara välja de satelliter du vill ha med.
    Låter ju betydligt enklare(och framförallt snabbare) än att göra en systemåterställning på boxen.

  8. #8
    Hej

    Annars kan du ju gå in i extras och göra en egen satellites.xml och bara välja de satelliter du vill ha med.
    Låter ju betydligt enklare(och framförallt snabbare) än att göra en systemåterställning på boxen.
    Toppen råd, har aldrig tänkt på detta förut, fungerade bra men hamnade att reboota boxen innan inst. kom i kraft :surprised:

    ~G
    DM800S / openpli 4.0

    Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

Liknande ämnen

  1. Intelsat 10-02 at 1.0°W
    Av ekno_ i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 15:06
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-11, 14:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss