Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Antenn

  1. #1

    Antenn

    Tjo,

    I dagsläget använder jag endast en skalad antennsladd som antenn (uthängd på balkongräcket). Det funkar oftast bra, får dock störningar ibland där bilden hänger sig helt och ljudet hamnar ur sync.

    Så planen nu är att skaffa en riktig antenn. Frågan är om jag ska köra med inomhus eller utomhus antenn?

    Om jag har såpass bra mottagning med endast sladden, borde väl en sån här fungera klockrent om jag monterar upp den på väggen ovanför balkongen:

    http://www.kjell.com/content/templat...300000,6500000

    Vad tror ni? Skulle väl kanske kunna köpa skiten och testa och i värsta fall lämna tillbaka den om det inte blir bättre.

  2. #2
    kolla om din box klarar av att köra ut strm till antennen.annars får du köpa en vanlig antenn det spelar nog ingen roll vilken bara den inte är aktiv,för då måste du kunna köra ut ström till den. hoppas det funkar för dig hälsir reidar
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    16
    Tackad
    1 gånger
    Din plan verkar inte så dum, eftersom sladden hänger ute så varför inte testa en antenn utomhus.
    Så köp du och testa,annars precis som du säger lämna tillbaka skiten!

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av reidarberge Visa inlägg
    kolla om din box klarar av att köra ut strm till antennen.annars får du köpa en vanlig antenn det spelar nog ingen roll vilken bara den inte är aktiv,för då måste du kunna köra ut ström till den. hoppas det funkar för dig hälsir reidar
    Har den kopplad till ett DVB-kort i PC. Tror inte kortet lämnar +5V. Men det hänger med en power inserter med antennen så jag tror det är lugnt.

  5. #5
    Kan ju säga att digiality 5000 funkar klockrent. Har inte ens orkat montera den ute på ballen än så länge. Den ligger bara på golvet bakom en blomkruka, och fungerar utmärkt! Rekomenderas om man har mycket betong och djävulskap runt omkring sig.

Liknande ämnen

  1. Val av antenn
    Av Kid i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 14:57
  2. Ang DB och ny antenn
    Av mdredfox8 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-07, 14:49
  3. Antenn kabel
    Av kärri i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 11:21
  4. Extra antenn?
    Av p1s i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-30, 22:21
  5. Antenn
    Av Salami i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 05:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss