Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Seeegt ljud efter tv tittande.

  1. #1

    Unhappy Seeegt ljud efter tv tittande.

    Jag har problem med att ljudet från dreamboxen blir segt efter att jag tittat ett tag och sedan slagit av tv'n och sedan slagit på det igen för att titta.

    Vad kan det bero på? Jag får normal "ljudhastighet" när jag väljer att streama genom vlc på datorn.

    Låter precis som om man skulle ha ställt ner varvhastigheten på en gammal vinylspelare .
    DM600PVR -- Gemini 4.30

  2. #2
    Jag har precis samma problem som dig, jag har på boxen(DM600) hela natten, dagen och tv:n i stand-by. När jag slår på tv:n senare så är ljudet riktigt seegt som du beskriver. När jag kollat på "system infos" och "messages from kernel" ser jag att det står "audio buffer overflow" många rader. Vet inte hur man fixar detta problem dock, men antar att det betyder att audio datat aldrig rensas och till slut blir minnet överfullt..någon som vet emra får gärna svara, inte roligt ha detta varje dag

  3. #3
    har varit med om detta 1(?) gång coh jag hitta ingn annan lösning än att göra boxen helt strömlös (dra ur strömkabel) sen funkade det igen ... detta var för typ 2mån sen. sedan dess har jkag aldrig haft strulet.. numera har jag dock igång boxen 24/7.

    boxen jag har är en dm500-c med gemini 4.20+gbox

  4. #4
    Jaa, precis det enda som hjälper är ju en omstart av dreamboxen. Men hade inte detta problem i början och kan vara efter det att jag installerade gbox, hade även bullztxt innan men avinstallerade det. Kan det ligga kvar skräp från det isåfall? Kör med Gemini 4.3+gbox

  5. #5
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Har lite samma problem med 500C. Inte ljudet då kanske men det tar lång tid att byta kanal typ som att fjärren inte svarar på trycken. Loggar man in på den och kör free så har den ätit upp ganska mycket minne. Givetvis hjälpder det att starta om boxen.
    Testade att bara köra restart på enigma via webinterfacet och det hjälpte också. Jag har en till likadan box med samma programvara i som fick stå på fast utan antennsladd. Den fick inte detta problem. Vet inte vad det beror på men borde det inte kunna vara EPG som ställer till det? Jag har ställt in EPG till 2 dagar (ska nog testa 1 dag) och även sagt till att EPG ska sparas till min mount på en dator. Kryssat ut EPG Highway (vad det nu är).
    Jag kör PLI Maxvar och vet inte om jag missat någon inställning för EPG på något sätt. MAxvar versionen av PLI saknar någon EPG programvara som man måste installera manuellt (i fall nu denna skulle vara bättre).

  6. #6
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Har läst att om man slår av Fast Zapping så löser det sig med ljudet i alla fall.

Liknande ämnen

  1. Inget ljud efter HDMI splitter
    Av ovikpen i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 20:02
  2. Efter en halvtimme...
    Av BoletsIgor i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 16:02
  3. Mikrofonen död efter sp2
    Av eriks i forum Övrigt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 18:13
  4. Efter oss?
    Av Frallan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-16, 06:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss