Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: autoupdate?

  1. #1

    autoupdate?

    tja, har en dm 500c gm 4.20 newcs/mgcamd samt ett orginalkort, hur ska au vara inställt... har satt den på 01 i mg.cfg och min user har au på.. läste nån stans om att man var tvungen att ändra i cws raden men fattade inte hur det skulle se ut och i vilken fil.. alla andra kanaler funkar, bara dom ja lagt till abbonemanget som inte vill gå igång.. mhv/ nicke

  2. #2
    Jag hade samma problem, antar att du har Combort.

    Det som löste det för mig var att jag fick slänga in Evocamd 1.27 med NewCS 1.50 för att få det att funka.

    Så prova med det och se. Dock så tycker jag evo är lite slöare om man gillar att sitta och zappa mellan kanalerna, efter ett tag får man vänta i typ 5sec om man zappat för mycket innan bilden den kommer.
    Men den skickar iaf ut att den AUar så det får jag leva med

  3. #3
    jag är välldigt nöjd med mgcamd och skulle verkligen inte vilja byta.. ingen annan som har en lösning?

  4. #4
    jag fattade inte det där med cws raden,, ska det stå au där med?

  5. #5
    om jag lägger in evo, behöver jag då göra om allt i newcs ? eller är det bara att confa evo och köra?

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Du behöver inte röra newcs...

    Vill du fortfarande ha kvar mgcamd så rekommenderar jag dig att prova denna konfig filen http://www.d-solutions.se/mgcamd.txt och se om det fungerar bättre... Jag kör den utan några problem... Så har du fortfarande problem då så ligger dom i servern...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    okej tack för svaren...

Liknande ämnen

  1. autoupdate
    Av nickera i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 23:02
  2. Viasat Autoupdate
    Av Fantomius i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 15:16
  3. Autoupdate
    Av Pularn i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 08:10
  4. Autoupdate
    Av boho999 i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-23, 07:33
  5. [LÖST] Autoupdate Ticket ??
    Av Bushmasters i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-23, 13:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss