Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Välja musik från dator, spela på DB:n

  1. #1

    Välja musik från dator, spela på DB:n

    Har klurat på hur jag skulle kunna styra DB:n från datorn och välja låt (ar) att spela , men spela upp dom i DB:n kopplad till stereon.

    Jo, vet att man kan använda web interfacet och ja, man kan med Shoutcast streama fram och åter (skapar fördröjning).

    Det jag förenklat skulle vilja kunna göra är att ha alla filerna på DB:n HDD, köra typ winamp på datorn och sedan spela upp filen direkt på DB:n

    Hur göra?

  2. #2
    finns väl share program till cs, liknande samba för linux? så man kan få upp den som nätverkshårddisk.

  3. #3
    Kör samba och kan således komma åt filerna på datorn och spela på datorn, men det jag skulle vilja göra är att starta uppspelningen från datorn och spelas i dreambox:en.

    En tanke jag haft att nyttja web-interfacet på något sätt, men vet inte hur det fungerar så alla tips välkomnas.

  4. #4
    edit: Såg att du skrivit ett inlägg innan mig nu.

    Frågan är om det går på dreamboxen, mycket tveksam.

  5. #5
    Hejsan

    Det jag förenklat skulle vilja kunna göra är att ha alla filerna på DB:n HDD, köra typ winamp på datorn och sedan spela upp filen direkt på DB:n
    Hur göra?
    Kolla denna länk:

    http://dreambox.ingmar.dk/fil/Stream...20Dreambox.pdf

    ~G
    DM800S / openpli 4.0

    Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

  6. #6
    Tjena!
    Tack för infon. Jag började faktiskt med detta och det fungerar utmärkt efter lite pyssel, dock ett problem och det är att buffringen gör att man får en fördröjning från det att man valt en låt tills den börjar spelas upp på 10 - 30 sek. Något som om man "bara" spelar en spellista i bakgrunden inte är ett problem, men när man vill vara "DJ" så blir det rätt träligt.
    Så vitt jag fattat så är Shoutcast's buffer inte modifierbar och inte tänkt för realtid.

    Andra idéer eller möjligheter??
    Jag tror personligen på att nyttja kommunikationen via web-interfacet. Någon som vet om/hur eller var man kan hitta info om web-interfacet?

Liknande ämnen

  1. Komma åt musik o film från datorn med PSP
    Av bigboss62 i forum Playstation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 09:58
  2. Spela in på win 7 dator
    Av loob i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 20:19
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 16:51
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 09:02
  5. Ta ut ljudet från en musik-dvd?
    Av FreddieZ i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 10:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss