Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Canal Digital inkluderar HD-paketet i familjepaketet.

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av K.K. Visa inlägg
    Sverige är en av de få länder som över huvud taget har HD-TV om man undantar de kommersiella bolagen som Canal Digital, Viasat, Sky etc. och som tillsammans täcker stora delar av Europa, inklusive Sverige med sina sändningar. Men ta fram en lista på vilka länder som har regelbundna sändningar som stöder ditt uttalande.
    Problemet är väl inte det att Sverige är ett av få länder som satsar på HD, problemet är väl att det ÅTERIGEN satsas på fel teknik.
    Nu när Teracom gått över till digitalTV inser de att den tekniken de valt att satsa på kommer vara död inom 10 år, så då måste vi börja om på nytt.
    Norge t. ex. väntar tills den nya tekniken finns tillgänglig innan de börjar slänga sina pengar i sjön.

    HD kmmer väl troligtvis ersättas med vad som kan kallas FD och då kommer vi i Sverige återigen få byta ut allt som kostat miljarder att bygga ut.
    Dessutom, vilka mer än CD och Via har HD-sändningar i Sverige(och med Sverige menar jag inte bara Sthlm, vilket många andra verkar göra)?

  2. #22
    Vi kommer att byta teknik ett antal gånger i framtiden oavsett om vi bor i Sverige, Norge eller någon annan stans.

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av Djinn Visa inlägg
    Problemet är väl inte det att Sverige är ett av få länder som satsar på HD, problemet är väl att det ÅTERIGEN satsas på fel teknik.
    Nu när Teracom gått över till digitalTV inser de att den tekniken de valt att satsa på kommer vara död inom 10 år, så då måste vi börja om på nytt.
    Norge t. ex. väntar tills den nya tekniken finns tillgänglig innan de börjar slänga sina pengar i sjön.

    HD kmmer väl troligtvis ersättas med vad som kan kallas FD och då kommer vi i Sverige återigen få byta ut allt som kostat miljarder att bygga ut.
    Dessutom, vilka mer än CD och Via har HD-sändningar i Sverige(och med Sverige menar jag inte bara Sthlm, vilket många andra verkar göra)?
    Det stämmer det du säger teracom har satsat mpeg2 medan Norge satsat på mpeg4
    man detta gäller det marksända nätet den tråd ligger under Canal Digital som sänder via satellit.
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

  4. #24
    Vadå Sverige ensamma om HDTV? De flesta NHL-matcher jag ser på sänds (som det verkar) i HDTV i USA. Kommentatorerna (amerikanska) gör i alla fall reklam för att matchen sänds i HD. Vad jag har hört så har de satsat hårt på HDTV eftersom NTSC är så sunkigt, men det är bara hörsägen...

  5. #25
    En sak är iallafall säker och det är att Sverige ligger långt efter när det gäller HDTV om man jämför med Kanada/USA där de har en hel del HD kanaler sen en bra tid sen tillbaka..

  6. #26
    Man kan inte jämnföra med vad dom har i USA, dom har ett helt annat tittarunderlag.
    Där sändes dussintals kanaler och även i färg på 50 talet, när det inte ens fanns TV här.
    Vi fick färg och TV2 68-69, från det att TV3 började sända -88 så har utvecklingen gått fort.
    Men det är bara att inse att det bara bor 9 miljoner här och sen ett antal som inte vill betala en krona för det som dom ser på, så vem ska betala för all utveckling?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #27
    richard_roe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av hingstin Visa inlägg
    Hej



    ....och behöver man en canal d HD box för att "aktivera" de nya kanalerna
    Eller kan man köpa tex en Kathrein och sätta i sitt gamla kort som ju redan fungerar med cs eller lämnar HD kanalerna bort då?

    ~G
    En högst intressant fråga som ingen svarat på. Har själv en Kathrein och ett CD-abb men har inte köpt någon HD-receiver av CD. SVT HD kan jag se men får ingen bild på de övriga HD-kanalerna. Frågan är om jag måste köpa en HD-box av CD för att dom ska aktivera alla HD-kanaler på mitt kort. Någon som vet?

  8. #28
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Du behöver inte en CD HD box för att "aktivera" HD kanalerna.

    Camen som du använder på din Kathrein måste skicka EMM till ditt kort för att kanalerna ska hoppa igång.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  9. #29
    richard_roe:

    Har en Vantage HD8000S och ser alla HD kanaler utan problem så du ska se om du abonnerar på familjepaketet. Du ska inte behöva en CD godkänd mottagare.

    Har testat med olika kort och det funkar bra

  10. #30
    Det kommera att ta lååång tid innan vi får någon annan teknik än hd/full hd. Marknaden behöver sälja en jämrans massa prylar innan de har tillbaks de utvecklingskostnader de lagt ut för hd tekniken. Kolla på DVD som fortfarande lever tex, samma sak pratades om där, att den tekniken redan skulle vara förlegad. Så, räkna med att det kommer att dyka upp fler hd kanaler och sändningar.

Liknande ämnen

  1. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  2. Tappat SVT24 mm på min Sammy9500 Canal + paketet?
    Av slimjim i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-19, 06:51
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  4. [LÖST] 3:an och Z-tv i Familjepaketet???
    Av Bergendorrf i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-11, 20:46
  5. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss