Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 32

Ämne: DM 800 på väg ut på marknaden

  1. #1

    DM 800 på väg ut på marknaden

    Under flera år nu så har det snackats om DM 8000 och om den skulle komma ut eller inte, den frågan har väl inte fått nått svar men nu sägs det ivf att dess lillebror 800 skall ha säljstart den 25 Mars (i år)

    Priset lär ligga runt €400

    All the Specs:
    - 300MHz broadcom MIPS Processor
    - Linux OS and Enigma 2 graphical user interface
    - 1 SMARTCARD-Reader (DreamCrypt)
    - MPEG2 and H.264 hardware decoding (DVB Compliant)
    - PnP DVb-S2 Tuner (optional DVB-C and DVB-T swapeable modules)
    - OLED Display
    - 64 MB Flash, 256MB RAM
    - Optional internal 2.5" SATA hard drive
    - 10/100 Network
    - 2 USB 2.0 hosts
    - V.24/TS232
    - DVI and Digital Audio (no HDMI)
    - SCART/RGB/Composite
    - S/PDIF (optical)
    - Unlimited channel list TV/Radio
    - Online EPG (MHw possible)
    - Teletext
    - LNB's support (also DiSEqC)
    - Skinneable interface
    - External Power Supply



    Bild och specifikation hämtad från http://www.mpcclub.com/modules.php?n...rticle&sid=504
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  2. #2
    Det är väll strunt samma om den har HDMI eller inte?
    Man kan väll köra ut samma högupplösta bild med DVI som med HDMI?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Snouser Visa inlägg
    Det är väll strunt samma om den har HDMI eller inte?
    Man kan väll köra ut samma högupplösta bild med DVI som med HDMI?
    Jodå, det ska inte vara några problem. Kör med dvi ut till min tv, som är hd-ready. Och en polare kör med dvi ut till tvn med full-hdtv. Så inga problem.

    Men bara lite "dåligt" att det inte är någon hdmi på den då det är relativt vanligt med hdmi.
    Själv blev man bara lite deppig så man nyss köpt en ny 600-PVR, och jag har tillgång till ComBorts hdtv-utbud. Aja. Sånt man får ta

  4. #4
    En utav anledningarna till att dom inte använder HDMI är för att licenskostnaderna är för höga. Om man använder sig utav HDMI så måste man betala en massa pengar till grundarna.

  5. #5
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    är okunnig i frågan men nyfiken, är det någon skillnad i ljudöverföringen mellan HDMI och DVI ?
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av CharlieX77 Visa inlägg
    är okunnig i frågan men nyfiken, är det någon skillnad i ljudöverföringen mellan HDMI och DVI ?
    Finns ingen ljudöverföring i DVI utan då får man köra ljudet i andra kablar...

  7. #7
    Och det är ju inget problem.... Jag tycker snarare att det är bättre, eftersom jag kör lite multibandsprocessorer och annat trevligt som gör ljudet bra mycket bättre än vad kålsuparna till tekniker på TV-stationerna lyckats åstadkomma, trots dyra Optimod-TV och andra 100000 kronors grunkor. Så lita på mig och det är bättre att köra ljudet i en egen kedja :-)

  8. #8
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    den har väll ingen HDMI för dream multimedia inte lyckades få licens på det, sen har dom nog lite brottom att lyckas få ut en hd box så fort som möjligt eftersom folk börjat tröttna på deras soon coming dm8000.

    så här är deras nya temp lösning, dm800, hd motagare, med dvi eftersom dom inte hade tid att ordna upp licenser m.m

  9. #9
    - PnP DVb-S2 Tuner (optional DVB-C and DVB-T swapeable modules)
    Citat Ursprungligen postat av timerx Visa inlägg
    Själv blev man bara lite deppig så man nyss köpt en ny 600-PVR, och jag har tillgång till ComBorts hdtv-utbud. Aja. Sånt man får ta
    Kommer DVB-C-kortet klara HD? Varför finns det inget vettigt namn på T/C-modellerna för HD? Eller har jag helt enkelt missat det?

  10. #10
    DVB-C och -T behöver ingen speciell tuner, bara boxen/kortet klarar mpeg4 så är det lungt.

    I daxläget är det inte så intressant med -C eftersom CHs boxlåsning måste lösas först.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Finns kort på marknaden?
    Av dastar i forum Com Hem
    Svar: 86
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 20:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss