Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Mycket ber på Eurosport,TV2 m.m

  1. #1

    Mycket ber på Eurosport,TV2 m.m

    Får in samtliga kanaler perfekt utom Eurosport,TV2 och tv-biljett 1-3. På dessa kanaler är SNR endast 64% och hög Ber. Medans övriga kanaler har SNR 90% och noll Ber. Någon som vad vad detta kan bero på?? Tacksam för hjälp..

  2. #2
    Jag hade själv de problemet för att tag sedan.
    Jag löste de genom att täta f-kontakterna.
    Felet var alltså att det stod fukt i kontakterna vilket försämrade SNR.

  3. #3
    Ok ja kanske kan vara så, men känns lite konstigt att det bara blir dålig SNR på vissa kanaler om det är fukt i kontakten bör det inte bli dålig SNR på alla kanaler då!

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Ju högre upp i frekvens en kanal är dess känsligare är det att allt är tipptopp.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Ok ja så kan det vara förstås, ska kolla kontakten. Har hört vissa som påstår att det kan vara den bärbara telefonen som stör ut också om den råkar ligga på samma frekvens. Så inte i mitt fall dock såvida inte grannens telefon stör ut.

  6. #6
    Ej haft möjlighet att kolla kontakten ännu, (har ej egen parabol bor i hyreshus)

    Verkar vara från samma transponder som det inte fungerar alla fall. Kanaler Eurosport, Eurosport 2, Tv-biljett 1-3, TV guld, TV4 Komedi ingen av dessa fungerar och inte heller samtliga TV2.

    Något annat tips än att det kan vara F-kontakten?

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Kan vara trasig LNB också, fast inte så troligt iofs, eller dåliga kontaktövergångar någon stans som råkar störa just dessa kanaler.

    Du måste undersöka hela kedjan så du kan kolla att allt är ok.

    Hittar du inget kan man testa göra om F-kontakterna på kabeln, genom att klippa bort en bit, kan finnas någon skada kanske ?

  8. #8
    Jag har med samma problem som du johnjohn, men det konstiga hos mig är att det fungerar ibland, och om jag sappar till dom kanalerna 1 timme senare så är ber hög och det funkar inte.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    43
    Tackad
    1 gånger
    Det är garanterat någon bärbar telefon eller annan trådlös utrustning som stör ut, kan mycket väl vara grannens. Har haft otaliga problem med 12476 och bärbara telefoner. Oftast kan det hjälpa att flytta på digitalboxen lite.

  10. #10
    Medlem truckiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2006
    Inlägg
    88
    Tackad
    2 gånger
    Prova att gå in i "Manuell Transpondersökning" och ändra fec-värdet till 7/8 alt 3/4, (vet inte vad det ska stå där nu i skrivande stund) och gör sedan en sökning. Du måste stå på någon av nämnda kanalerna när du gör detta.

Liknande ämnen

  1. eurosport?
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 21:32
  2. Eurosport
    Av Mirage i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 10:58
  3. Eurosport
    Av OA i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 21:55
  4. eurosport?
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 12:11
  5. Eurosport
    Av BBfordson i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-15, 09:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss