Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: vilken dreambox till Mediaportal rek?

Smile vilken dreambox till Mediaportal rek?

Hej jag har mediaportal server på min htpc ( dvb-t) och strömmar tv i huset för hela familjen. Tänkte skaffa en dreambox och med plugin låta den strömma också via mpservern samt göra recordings i servern. har nån nån erfarenhet? räcker det med en enkel 500-600? fördelar nackdelar? eller skall man vänta tills 800 kommer för att få HD tv? om man, helt hypotetiskt, når nån med cardsharing på nätet kommer hd att fungera?

Intressant förslag det där med Mediaportal som server och DM som klient men vad är egentligen syftet? Eller hur är det du har tänkt kanske jag ska säga, blir lite nyfiken på kombinationsmöjligheterna mellan olika konstellationer av PC-Dreambox.
    Själv kör jag för närvarande en DM7025 med LTTeam 4th rEvolution och Stream2Dream från en laptop som står på 24/7. Den nya Mediaspelaren i LTTeams image ser ut att ha framtiden för sig och ger mig tillgång till all media på min Laptop (snarare på anslutna USB-diskar) streamat till DM-boxen.

När det gäller ev cardsharing har jag inte testat men ser inte att HDTV skulle på ngt sätt påverka där. Cardsharing innebär ju att du själv måste ha tillgång till TV-signalen (tex TV4HD) och får del av ngt abonnemangskorts koder för avkodning av TV-signalen, tex om du har ett abonnemang och flera platser i hemmet där du vill få tillgång till materialet.

Sen undrar jag om det du tänkt dig skulle funka att åstadkomma med tex en DLink, Linksys eller varför inte Popcort Hour Mediaspelare??

Liknande ämnen

1. Piiptv plugin till mediaportal..
    Av Sprutten i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 14:31
  2. NewCS, vilken image till Dreambox 500 T
    Av jocke4u i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 17:56
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 13:04
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 07:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss