Tjenare alla där ute i det avlånga landet.
Har en liten fråga.

Jag går in och kontaktar min box (servern) genom telnet. Sedan startar jag newcamd manuellt genom att skriva in
/var/bin/newcs_1.30 -c /var/bin/config/newcs.xml

Sedan kommer en lista upp, tickandes med mina andra boxar i huset med meddelanden att ECM skickas och att dom andra boxarna loggar in.

Sedan någon gång då och då tappar jag kontakten med servern på en av mina andra boxar. (den är online).
Frågan är då. Hur kan jag få upp en lista på vilka boxar som fortfarande mottar signaler från servern. Finns det något kommando för att få upp den här listan med vilka boxar som mottar ECM genom Telnet.

Och ännu hellre, vad kan det bero på att boxen tappar kontakten med servern ibland. Den börjar fungera om jag rebootar servern igen.

Så det blev alltså två st frågor.

1: Finns det något kommando i Telnet för att se vilka boxar som är i kontakt med servern, och om dom mottar ECM eller inte.

2: Vad kan det bero på att en av boxarna tappar kontakten med servern ibland, trots att den är online och de andra tre boxarna i hemmet fungerar.

Uppställningen jag har här hemma är:
Server: DB500c med NewCS 1.30
"Klienter" 3st DB500c med mgcamd 1.24

Server boxen har jag aldrig några problem med, två av boxarna kan tappa kontakten ibland (några veckors mellanrum)

Tack på förhand,
Hugleik