Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Får "sidan kan inte visas" från externt nät

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av pemani Visa inlägg
    Jo men jag har exakt samma problem här hemma plus att en polare på jobbet har exakt samma dreambox och på arbetet funkar det perfekt för han. Port 80 är ju öppen så det lär väl funka?

Edit: dessutom gick det ju perfekt att streama till arbetet då jag hade dreamboxen kopplad genom en switch enbart, dock har jag ju då problemet att den inte alltid går att connecta istället. Vill ju gärna ha den bakom routern..
    Skall du komma åt dreamboxen genom routern så skall routern öppnas med NAT- bryggning om du har fler en en maskin och tala om till vilken maskin/port som resp port skall öppnas. Hur detta göres på LinkSyS vet jag inte Regards

Citat Ursprungligen postat av penguinfriend Visa inlägg
    Skall du komma åt dreamboxen genom routern så skall routern öppnas med NAT- bryggning om du har fler en en maskin och tala om till vilken maskin/port som resp port skall öppnas. Hur detta göres på LinkSyS vet jag inte Regards
    Jag har ju gjort som i mitt tidigare inlägg en liten bit upp, men jag vet inte vilka portar som ska stå som "start" och "slut". Ska det stå 80 på båda eller 80 på start och 31339 på slut eller nåt annat?

Citat Ursprungligen postat av pemani Visa inlägg
    Jag har ju gjort som i mitt tidigare inlägg en liten bit upp, men jag vet inte vilka portar som ska stå som "start" och "slut". Ska det stå 80 på båda eller 80 på start och 31339 på slut eller nåt annat?
    om skriver 80 på start och 31339 på slut så öppnar du ju alla portar däremellan men dreamboxen har ju inte så många portar som den använder. Följande kommando i dreambox shell-kommando ger dig den information om vilka portar dreambox lyssnar på. > netstat -an | grep LISTEN PS. Du behöver inte öppna för UDP

Citat Ursprungligen postat av penguinfriend Visa inlägg
    om skriver 80 på start och 31339 på slut så öppnar du ju alla portar däremellan men dreamboxen har ju inte så många portar som den använder. Följande kommando i dreambox shell-kommando ger dig den information om vilka portar dreambox lyssnar på. > netstat -an | grep LISTEN PS. Du behöver inte öppna för UDP
    Om så du menar att jag borde kunna köra

start: 31339, slut: 31339 och enbart tcp?
    men jag lär väl öppna port 80 också för webben? dock fick jag skriva:
    start: 80, slut: 81 annars gick det inte att logga in av någon anledning.

Finns det någon funktion/inställning i boxen som gör attden går ner i något viloläge eller liknande? Det känns precis som att den gör det då man enbart kan connect mot den i 5 min från externt nät. Gör man inte det så måste den startas om etc för att man ska kunna ansluta på nytt. Någon?

Liknande ämnen

1. Sidan kan inte visas!
    Av muhammed_3 i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 08:56
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 13:34
  3. [LÖST] Kan vi inte låsa "spioner" ute från vissa trådar?
    Av *Wolf* i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-31, 11:36
  4. Sidan kan inte visas
    Av zam1000 i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-05-14, 21:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss