Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Parabol info/snack

  1. #1

    Question Parabol info/snack

    finns det någon parabolexpert på comhit?

    jag vill uppdatera mjukvaran som finns på mottagaren. det jag undrar är om någon känner till något program som möjliggör detta, samt om det går att uppdatera kanalkoderna på det här sättet, genom att koppla datorn till mottagaren? eller är det så att man måste ha en kortprogrammeringshårdvara?


    utrustning som jag har:
    parabol, mottagare och kabel för att koppla datorn till mottagaren.

    mvh
    ray:

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Fabrikat ???
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Det är något (mycket) mindre känt, NEXT heter mottagaren.
    Men finns den möjligheten att koppla datorn om man har en ett bra program som och sedan överföra koder, samt uppdatera mjukvaran på den?

    Alltså jag frågar inte om någon har ny mjukvara ut mer om möjligheten och hur man går tillväga med programmet på datorn och viktig information till detta.

  4. #4
    Vi är inga tankeläsare, vad är det för program som du har på datorn då?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ikea-lampa Visa inlägg
    Det är något (mycket) mindre känt, NEXT heter mottagaren.
    Men finns den möjligheten att koppla datorn om man har en ett bra program som och sedan överföra koder, samt uppdatera mjukvaran på den?

    Alltså jag frågar inte om någon har ny mjukvara ut mer om möjligheten och hur man går tillväga med programmet på datorn och viktig information till detta.
    Hej
    Din mottagare heter väl inte bara Next den har väl ett nummer med t.x. Next 2500 eller liknande.
    På din dator behöver du ett program som tar kontakt med mottagaren och överför en keyfil. Programmen är olika för varje dator för det mästa.
    Det finns ett program som ska vara litet mera universell det heter Evil Eyes. Det har en testfunktion som talar om för dig om det kan hantera din mottagare eller inte.
    Keyfiler för Next har jag sett på Polska uploadcenter. Om du nu postar hela beteckningen på din mottagare är det lättare att hjälpa till.

    Mvh Kalle

  6. #6
    Den heter Next Ye-2005 dci. Fast jag talade med någon annan om det här och han sa att det inte fanns något 'softmodd' i denna modell. Så möjligheten för att ladda över keys verkar uteslutet. Fast jag tar gärna del av din kunskap också, mvh.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Det finns en Loader som heter KeyFly_1.72_Next.exe som är för Next och Nextstar mottagare.
    Med den kan du testa om du får kontakt med mottagaren.

    Mvh Kalle

    P.S. Mottagaren kan vara en KAON clone. Du kan väl posta vad för system info du får fram på skärmen.
    Huvudsakligen Hårdvaru versionen. Står det H/W 12.01.a5 är det bingo.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P Visa inlägg
    Det finns en Loader som heter KeyFly_1.72_Next.exe som är för Next och Nextstar mottagare.
    Med den kan du testa om du får kontakt med mottagaren.

    Mvh Kalle

    P.S. Mottagaren kan vara en KAON clone. Du kan väl posta vad för system info du får fram på skärmen.
    Huvudsakligen Hårdvaru versionen. Står det H/W 12.01.a5 är det bingo.
    Jag startade mottagaren och får följade information
    Model: Ye-2005dciz
    last update: feb 03 2003
    S/W: V02.00.06
    H/W: V12.C1.A5
    Loader: v6.1.9
    C.A: 2.2.2

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Hej ikea-lampa

    Den filen du behöver heter Streamsoft Bm8400xxx, problemet är bara att det finns 2 versioner av nämda fil.
    Har din box CI-slot eller bara kortläsare ? Kan du läsa tyska beskrivningar ?

    Mvh Kalle

  10. #10
    jag har CI-slot, (conax), tyska? nja, inte riktigt men man kanske kan sätta in orden i ett översättningsprogram/internetsid så kanske man kan få ut en översättning.
    har jag fått bingo? har min burk större potential? känner mig verkligen ute på hal is. om det inte skulle vara till mycket besvär, så skulle jag vilja få lite instruktioner, MVh, du är kung kalle!

Liknande ämnen

  1. Lite snack om cuberevo
    Av el_zaint i forum DGStation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 12:38
  2. Nasare är ren skit snack....
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-22, 19:07
  3. Conax snack
    Av lassemaja i forum Canal Digital
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 17:37
  4. [LÖST] snack
    Av peter pettersson i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-31, 20:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss