Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 31

Ämne: Streama utanför nätverket!

Citat Ursprungligen postat av trolleristen Visa inlägg
    Fungerar hur bra som helst, verkar bara vara att laborera med hur hård komprimering man vill använda. Kanon!

Skjuter in en fråga till. Om man vill spara inställningarna i VLC-servern, går det på något sätt?
    man kan sätta parametrar när man exekverar VLC så den startar det man vill att den ska starta. har forskat lite i det. finns en gigantisk vlc manual på nätet om detta. vi kan säga så här. om du hittar hur man gör detta så skriv gärna om de så lovar jag att göra desamma om jag hittar den lösningen. har använt lite sådant förr men kommer inte på hur de funka.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Allt fukar rätt så ok jag streamar ditekt från dm ut på nätet och de fukar. Men om man anv länken i web gränssnittet så får man den interna ip´n kan man editera om någonstans i dm en så video.m3u pekar mot min dyndns istället för den interna 192.x.x.x adressen. ok streama internt lär ju sluta o fungera om man gör så men de e ok för mig bara det går uteifrån. Tack /Björn

Hur gör ni? Jag sitter på en 500c, men det är bara för 100mbit personer det funkar, 24mbit adsl duger inte? Använder port 31344.

jadu.. backat bakåt till sidan 2 här och läst mina/våra inlägg. de borde vara begripligt nog ? viserligen har jag några slarvfel. men principen finns där på de bifogade filerna. har man ca 10Mbit ner borde de duga igentligen.(om du har 10 eller 100 upp) men skala ner med hjälp av VLC server. så ska du se att adsl folket kan titta dem med. de du streamar till vlc server/adsl får titta via annan port. oxå förklarat i mina bifogade bild på sid 2 här.
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

... alla kanske inte har datorn på 24/7? Därför frågade jag hur ni som fått det att funka rakt ur boxen gjort!

Hejsan
    kör gemini 3.40 och "cat services" ger detta:

streamsec 31335/tcp
    streampes 31338/tcp
    streamts 31339/tcp
    udpstreampes 31340/tcp
    udpstreampes 31341/udp
    streamtsfile 31342/tcp
    streames 31343/tcp

alltså ingen 31344 streamport?????
    Så hur göra då?

~G
    DM800S / openpli 4.0

Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

ahh zapstream verkar vara en pli feature..?!?.. testa streama på 31339..
    kanske inte existerar i gemini?
    edit:zapstream = 31344 = pli iolite finns även config till den stream funktionen.

edit igen:

har testat streama på alla portar. edsat 31344 som funkar på min. om ni öppnar web-x-tv så vill jag mena att ni där ser vilken port de är. men jag är nästan 100 på att de är 31339 fast med extra parametrar. kan kolla lite mera på det. jag tror den vill ha paramertrar för just den kanal man ser på.

edit 3:

hmm i PLI kan man inte se parametrarna.. den öppnar web-x-tv i nytt fönster så jag kan inte se hur de funker. men jag tror i gemini (kanske inte i nya) att den öppnar så man kan se de nånstans vilken port samt parametrar..

för er som vill att de ska funka rikitgt rekomenderar jag PLI och zapstream 31344.. de kommer funka klockrent för er som streamar på 100/100 t.ex..

en till:

[playlist]
    File1=http://192.168.1.101:31343/44e
    Title1=TV3 Stockholm
    Length1=-1
    NumberOfEntries=1
    Version=2

så ser audio.pls ut hos mig just nu t.ex.. men får självklart bara ut ljud ur från den porten.
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Hejsan
    har testat streama på alla portar. edsat 31344 som funkar på min. om ni öppnar web-x-tv så vill jag mena att ni där ser vilken port de är. men jag är nästan 100 på att de är 31339 fast med extra parametrar. kan kolla lite mera på det. jag tror den vill ha paramertrar för just den kanal man ser på.
    med 31339 får man nog det att fungera men måste lägga in vpid o apid mm mm oxå, så zappning blir ju ett problem då vid "fjärrstyrning"

Någon som kan ge bra tips på hur man tar ner streamen med bästa bibehållna kvalitet.
    Alltså e de bättre att ändra tex video codek mellan mpv4 -mpv1 eller att tex behålla mpv4 och ta ner bitraten eller att behålla dessa och bara "scala ner" till tex 0.25, e de någon av dessa som förstör mer eller mindre av kvaliteten, eller kräver mer eller mindre av servern ?

~G
    DM800S / openpli 4.0

Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

Bäst kavlitet med mest komprimering blir det med h.264-codec. Det finns en billig låda som sköter det hårdvarumässigt dessutom kan man zappa från pc:n. Se länk.
    http://www.teknikimporten.se/?artnr=20004&cat_id=50

Hejsan

Jag har haft min stream internt på mitt nätverk att fungera men helt plötsligt har det slutat att fungera, det jag menar med slutat fungera är att när jag via db "hemsida" klickar web-x-tv så får jag inte bild där eller för den delen ljud, vad har jag ställt till med ???

Liknande ämnen

1. DM500T tappar nätverket
    Av steffo_70 i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-05-15, 20:00
  2. Får ej igång nätverket
    Av badal i forum AzBox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 21:42
  3. Kontakt med nätverket
    Av btj i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 16:39
  4. Problem att streama utanför nätverket
    Av NisseKnife i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:59
  5. Streama TV utanför nätverket
    Av admin i forum Dreambox
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-08-31, 20:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss