Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: dreambox 500t problem

  1. #1

    dreambox 500t problem

    Polaren skaffade denna box, jag fick fixa den.. eh? jaja flashade om den igår via routern, funkade fint men så sket det sig i slutet och nu starat inte boxen. Köpte en korsad TP kabel idag för att se om jag kan få kontakt med den direkt men inte, nollmodemskabel, är det samma som korsad TP? o jag har bara nya datorer hemma, har de en port för att använda nollmodemskabel??

    Vafan gör jag nu??

    Dave

  2. #2
    Nollmodem kabel är en korsad seriellkabel, så har du en dator med vanliga com-portar så är det bra. Annars får man skaffa en usb->seriellport(com-port) adapter.

  3. #3
    Japp fick skaffa usb o nollmodemkabel!

    Men har fan problem, läst o läst dessa hemsidor etc o får inte boxerkortet att funka, de "öppna" kanalerna ser jag nu. Men inte boxers. Tog hem evocamd 20080101 och försöker installera. Skickade över alla filer till /tmp katalogen och gick in i inställningar och tog installera från /tmp katalog, men vafan gör jag för fel?? Händer inget och kanalerna som är låsta fungerar inte? ? ?

    Desperado för lite hjälp här!

    Dave

  4. #4
    gör om allt från början.. Flasha in gemini 4.2 med nollmodems kabel. Gå in i blå panelen och ladda hem mgcamd 1.29 och config

  5. #5
    Japp fungerde fint med gemini 4.2 o ladda hem cam o config! Nu ska jag bara lösa detta med att streama film från datorn. hittar en guide med vlc men den e på norska o jag tycker den är lite komplicerad?? några tips?

    Dave

  6. #6
    Finns på danska om du hellre vill ha det?

    Google: +ingmar +dreambox

    E-guide

    12. Streame til Dreambox med vlc klient

    Finns nån engelsk guide som blandar in webintarfacet också.
    Du hittar nog det.

  7. #7
    ok tackar, är det enda sättet att streama med VLC? inte dela ut en map på datorn och sen köra därifrån?

    dave

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 05:39
  2. Dreambox 500t klones
    Av hellshit i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 11:52
  3. Dreambox 500T
    Av kalle2345 i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 17:52
  4. Dreambox 500T - kortläsare
    Av atomized i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-24, 21:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss