Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Bygga HTPC

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Hmm, varför ska du slösa RAM på Vista? Och speciellt om du ska köra HD-kanaler eller HD-inspelningar..... Dessutom går det ju att lägga en Linuxdist, t.ex. Mandriva Xtreme, på samma disk utan partitioner eller annat strul på samma HDD. Kan ju vara ett alternativ vet ja.

Citat Ursprungligen postat av ElFeo Visa inlägg
    Just för tillfället är jag låst vid windows eftersom det inte finns drivers till TV-kortet för linux ännu (det ska dock vara på g, så ett byte om något halvår kan vara fullt möjligt).

Mina tankar just nu:
    XP eller Vista?
    Citat Ursprungligen postat av music4keep Visa inlägg
    Hmm, varför ska du slösa RAM på Vista? Och speciellt om du ska köra HD-kanaler eller HD-inspelningar..... Dessutom går det ju att lägga en Linuxdist, t.ex. Mandriva Xtreme, på samma disk utan partitioner eller annat strul på samma HDD. Kan ju vara ett alternativ vet ja.
    Se vad jag skriver angående Linux. Det är alltså inte ett alternativ just nu.

Har själv inte kört Vista, men fick tipset att köra Vista för att det ska hantera stand-by på ett bättre sätt än XP, ingen aning om det stämmer. RAM är sjukt billigt så för den sakens skulle så är det inget att orda om. Nu dock till ett värre problem - Vista går inte att köra på min burk. Först installerades allt, när drivers för grafiken installerades så kunnde burken inte starta upp igen. Efter ett antal återställningar och blåskärmar efter prövande av andra drivers så gav jag upp, så nu står XP-installationen och rullar på burken. Återkommer i ärendet när jag kan börja testa CS-klientandet.

Liknande ämnen

1. Bygga MC PC för Boxer...
    Av acidcoke i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 12:49
  2. Bygga HTPC
    Av card i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-14, 21:00
  3. bygga HTPC
    Av dr00pyd i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 11:33
  4. Bygga kabelvision box...
    Av m_johan84 i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 20:57
  5. bygga dator
    Av Megaman i forum Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-07-25, 19:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss