mp3.3 där får du nog höra med ad-teknik.(tillverkarna) för de är en gamal seriell va ? om inte du vet att den dörmsäkert funkar klockrent tidigare. men den har möjligen en för gamal hårdvara. vill minnas att visa mp3.x mest äldre hade problem med diverse kort. configen får någon annan ta hand om är mp3.5an oxå seriell ?

jag sysslar inte med newcamd protokoll så experterna får ta över. men det är newcamd.list. i varje fall om du kör sena versioner vilka vet jag inte.kör iaf den config filen som hör till den versionen. hur funkar kortet i dm500 direkt ? testat det ? lägg in newcs i dm500an. istället för att trixxa med extra pc? du kan juh sparka igång de i dm500 först så du får lära dig basic. brukar va enklast att peka allt local local, lan, localhost lixom.. samtidigt passa på och lär dig. telneta en dreambox. "vi" newcamd.list så kan du editera filen direkt i dreamboxen. observera.. =) ingen vanlig editor.. så googla "vi" innan du försöker editera nått =)

jag själv kör gbox. kombinerad server och klient i samma program. typ en config fil för server/klient inlogg och en config för att justera hur servern ska funka.alla filer samlade snyggt och prydligt under var/keys