Sidan 4 av 10 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 95

Ämne: Conax hackat ?

  1. #31
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Snouser Visa inlägg
    Ringer? Från vadå?

    Normalt så har man inte modemet inkopplat till boxen, vilket med andra ord borde betyda att det inte går att ringa...
    Nu är du väl utefter och märka ord.
    Du har väl bredband som är uppkopplad hela tiden eller kör du den gamla stilen och sparka igång modemet innan du ska surfa?
    För en trojan spela det ingen roll, den väntar tålmodig tills du går online.

    Mvh Kalle

  2. #32
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Kan vi hålla oss till ämnet tack!

  3. #33
    Canal Digital har nu kodat om key23 till key 24

  4. #34
    Fan!!Jag har blivit glad att CD är hacakt .

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av heeya Visa inlägg
    Fan!!Jag har blivit glad att CD är hacakt .
    Jag tycker på något sätt tvärt om, detta skulle betyda att cardsharing leder mot ett slut.

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan Visa inlägg
    Canal Digital har nu kodat om key23 till key 24
    Det fanns en ny underworld 1.06 ute samtidigt som du skrev det här.
    Så det verkar vara ordentlig support ivf
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av Snouser Visa inlägg
    Jag tycker på något sätt tvärt om, detta skulle betyda att cardsharing leder mot ett slut.
    Kanske det - men inte säkert ..... finns många som inte kan/orkar köra med CS. Det är för tidigt att dömma ut det här hacket - att släppa ett hack som CD kan stänga igen över en natt är inte troligt. Finns inget crypt som är helsäkert.

    Man kan ju alltid fråga sig varför ????? De som ligger bakom hacket - vad vill de egentligen? Vad driver dem? Har man ett deal med Duolabs eller vadå? Vill man deala med CD? Finns tillräckligt mycket pengar i potten är allting möjligt!

  8. #38
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av csan Visa inlägg
    Kanske det - men inte säkert ..... finns många som inte kan/orkar köra med CS. Det är för tidigt att dömma ut det här hacket - att släppa ett hack som CD kan stänga igen över en natt är inte troligt. Finns inget crypt som är helsäkert.

    Man kan ju alltid fråga sig varför ????? De som ligger bakom hacket - vad vill de egentligen? Vad driver dem? Har man ett deal med Duolabs eller vadå? Vill man deala med CD? Finns tillräckligt mycket pengar i potten är allting möjligt!
    Jag tror det mest handlar om intresse. De tycker det är roligt att hålla på å knäcka grejjer. Sen tror jag fkt inte de är ute efter pengar... men visst, det finns såna rötägg också.

  9. #39
    ... "add sex view AU.." och hur ska man tolka detta ???? Har man fixat AU så är det ett relativt avancerat hack ... eller ???

  10. #40
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Jag ser det som en klar marknadsförings åtgärd för DiabloCam. Annars hade vi nycklarna i klartext och inte krypterade i en fil som bara passar till DiabloCam. Den tiden då man publicerade utan förbehåll är nog över, nu är det bara pengar som gäller. Vi kan bara hoppas att nån knäcker deras kryptering så vi kan ha nycklarna i filarkivet igen.

    Mvh Kalle

Liknande ämnen

  1. CD hackat?
    Av razorx i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 22:31
  2. Conax hackat?
    Av Nicepoz i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 17:25
  3. Hackat NDS?
    Av Polisen i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-15, 14:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss