Sidan 8 av 10 FörstaFörsta ... 678910 SistaSista
Resultat 71 till 80 av 95

Ämne: Conax hackat ?

  1. #71
    För den som har möjlighet att logga "trafiken" bör det vara en smal sak att konstatera om camen får en ny nyckel "by air" sas. Det är för tidigt att dömma ut hacket - att slå på stora trumman utan att ha något bakom är inte troligt.

  2. #72
    Det där med TPS med Underworld - vad är det? Vad kan man få in där och vilken satellit gäller det? Är det värt att investera i en Diablo cam bara för TPS skull?

  3. #73
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    12 gånger
    Det är inte värd. TPS håller på att flytta från 13E till 19E och där är de krypterat i seca2

    CD i UW 106 done
    UW 107 fungerar inte i diablo ver. 2,2

  4. #74
    Citat Ursprungligen postat av hinken Visa inlägg
    Operatörer har läckt nycklar förr, skulle kunna ha hänt igen.
    Hinken har så rätt så... Jag har sett ett Viaccessbelägg liggandes i en byrålåda, kanske min, kanske någon annans, vem vet, och det belägget innehöll Viasprattnycklar långt innan Viaspratt körde igång sina digitala testsändningar. Det skulle jag vilja kalla för läcka hehe

  5. #75
    Det var väl snarare så att viaccess korten redan var hackade och hade så taskig säkerhet att både du och jag kunde läsa ur dom
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #76

    Thumbs down

    Det här måste vara ett av dom största bedrägerierna hittills.
    Diablo 2.2 och 2.3 är exakt samma hårdvara bara ny firmware.
    Alla handlare fick ny fw och ny sticker med 2.3 på och endel gick ut med att dom kunde uppgradera 2.2 till 2.3 för ett par hundringar, men när duolab såg det så blev dom förbjudna att erbjuda den tjänsten.

    Man ska väl egentligen inte bli förvånad men man kan bara hoppas att dom blir bojkottade
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #77
    Jo, att säkerheten var usel är väl inget nytt. Det gick ju att programmera D2-MAC-kort till att fungera som Viaccess, men det jag pratade om var ett kort som innehöll V:s nycklar INNAN de körde igång sina digitala tester, MKs, OP-nycklar et all och kortet var inte deras. Har inte sändningen startat och korten inte är i cirkulation finns det ju inte precis några nycklar att plocka ut, eller hur? Alltså var nycklarna ute på drift och det där har ju inte hänt första gången.

    Vad gäller Diablo kan jag inget annat säga än hålla med dig. Det är skojeri av hög klass. Skulle aldrig få för mig att köpa möget.

  8. #78
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Finns det fler alternativ än CD abonnemang och DiabloCam för att se CanalDigital :question:
    Håller med om att lanseringen är klantig skött, men det var nog dyrt och köpa in ConaxKnäcken.
    Det får dom plocka hem igen nu. Eller är det nån som tror att CD har frivillig släppt ut en massa nycklar.

    Mvh Kalle

  9. #79
    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P Visa inlägg
    Finns det fler alternativ än CD abonnemang och DiabloCam för att se CanalDigital :question:

    Mvh Kalle
    Det har länge cirkulerat rykten om att det finns MOSCade kort (ej publikt), huruvida det är sant eller inte vet jag inte, men det är ivf inga noobs som sagt det.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  10. #80
    c***x + emu =sant?

    obekräftade uppgifter cirkulerar ... zappafr****

Liknande ämnen

  1. CD hackat?
    Av razorx i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 22:31
  2. Conax hackat?
    Av Nicepoz i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 17:25
  3. Hackat NDS?
    Av Polisen i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-15, 14:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss