Finns inget som bekräftar att cammen har AU, dom lär ju skjuta ut nycklar ett par dagar innan. Nya nyckeln kom säkert redan med de filerna som kom för någon dag sedan.
Finns inget som bekräftar att cammen har AU, dom lär ju skjuta ut nycklar ett par dagar innan. Nya nyckeln kom säkert redan med de filerna som kom för någon dag sedan.
Räkna kanske med minst "3 key change" sen lär det bli tal om en uppdatering av FW till diablocam.
AU lär det knappast vara.
Jag gissar bara men det vore ju rätt dumt av dom och gå ut med AU så tidigt, innan dom vet vad eventuella motdrag blir. Ville mest påpeka att bara för att mjukvaran överlevde ett nyckelbyte så behöver det inte vara så att den innehåller MK:s.
kommer ingen MK nyckel i diablo.. inte så långe dom är själva om public hack. det kan ni räkna med. de vore helt livsfarligt för dom att göra camen AU för skulle då camen hackas. har vem som helst AU. de skulle gräva sin egen grav då.utan mknyckel kan de själva styra hacket att bara gå på deras cam. ett diablo cam hack utan AU skulle innebära CD hack publict till valfri EMU ända tills UW kypterar om sin mjukvara. så camen återigen är ensam om CD hack. detta bygger naturligtvis på att UW är ensamma. jag kommer ha rätt. ända tills fler "bevisar" att de släpper hack som inte är baserat från diablo cam på andra emu/cam/kort. naturligtvis har jag ingen susning om vart hacket kommer ifrån. de kan lika gärna vara uw som stjäl av andra.
m2 var likadant de var inte AU i orginal filerna. jag tror AU fanns då för m2 kort men de var YTTERST få som kom åt själva mknycklarna från annat hack och i så fall la in dom på m2 kort.
Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
Samsung 9500 VIA CI -EMU
MP3.5 Usb firmware 4.2
stab- HH120 usals
Jo, de funkade som AU, men man fick dänga in nycklahelvetet själv.
vad menar du ? inget är au så länge inte camen kan uppdatera sig självt. själv kan man inte göra ett skit för att bekräfta vad du säger. men har sett ett exempel. där man inte kan se den aktiva nyckeln. kan ju vara så att aktuella nyckeln dekrypteras just när den ska användas..
så förklara det med "dänga in"
samtidigt börjar folk gapa om AU.. mknycklar på vift.. beronde på hur omfattande hacket är så visst de kan vara AU.. but i still dont believe it. tror bara UW gjort lite fuffens, sen ser jag ingen mening med att någon skulle göra en cam AU såvida inte flera tänker släppa andra hack. tänk själv.. UW har en mknyckel. varför riskera att den nyckeln kommer i andras händer?
vi får väla se då. men det kommer fler UW filer. minst 1 gång i månaden =P
Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
Samsung 9500 VIA CI -EMU
MP3.5 Usb firmware 4.2
stab- HH120 usals