Sidan 5 av 10 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 95

Ämne: Conax hackat ?

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    12 gånger
    Du ser det helt fel. Bakom underworld står inga pengar fast man kan erkänna att det gynnar diablo, det är snarare bakom CS som slanten rullar och du behöver inte vara så cyniskt för att du vet det mycket väl.
    Men CS kommer att vara slut, senast under hösten.

    Utan respons

  2. #42
    Klart att det finns ekonomiska motiv, men i det här fallet så är det fortfarande lite luddigt vad det är.

    UW (UnderWorld) pratar om Jolly cam, har någon sett en sån?
    Kan det vara ren marknadsföring att visa att dom har ett hack genom att släppa filer på diablo först!!!!
    QBOX är dualabs box med inbyggd diablo som är på väg ut på marknaden också, är det den som promotas!!
    Innan UW släpptes så snackades det om nya kort, vart tog det vägen???

    Dom närmsta veckorna lär reda ut dom flest frågetecknen
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #43
    vad är sambandet mellan att conax är hackat och att det ska vara slut med CS. Är det att dom kommer att byta kodsystem ....kanske korkad fråga men jag är inte så insatt

  4. #44
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Citat Ursprungligen postat av SSIV Visa inlägg
    Du ser det helt fel. Bakom underworld står inga pengar fast man kan erkänna att det gynnar diablo, det är snarare bakom CS som slanten rullar och du behöver inte vara så cyniskt för att du vet det mycket väl.
    Men CS kommer att vara slut, senast under hösten.

    Utan respons
    Inga pengar bakom underworld!? Minst 200k, kanske mer, det är min gissning. Pengarna involverade CS är nog normalt ganska blygsamma, jag har svårt och se att man kan ha en större kundkrets utan att åka dit förr eller senare.

  5. #45
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Citat Ursprungligen postat av roy71 Visa inlägg
    vad är sambandet mellan att conax är hackat och att det ska vara slut med CS. Är det att dom kommer att byta kodsystem ....kanske korkad fråga men jag är inte så insatt
    Ungefär så. CD kommer inte att tolerera att deras system är hackat och har säkert redan börjat planera för hur man ska göra.

    CAS7 Pairing är ett möjligt scenario.

    Själv ser jag hellre en övergång till NDS (utan pairing) så man slipper betala för värdelösa boxar och XX antal kort inom det egna hushållet.

  6. #46

    Question

    Är ni säkra på att det är hackat???? Kanske bara någon/några nycklar på drift????

    majos

  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    53
    Tackad
    2 gånger
    Hej ! Jag har tagit kontakt med en kokpis som är med och utvecklat linux + är extremt bra på allt inom,dream box och parabol, han påstår att allt är en bluff, Mjöligtvis ett par nycklar som är ute o fladdrar, phu tur

  8. #48
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av peppes Visa inlägg
    Hej ! Jag har tagit kontakt med en kokpis som är med och utvecklat linux + är extremt bra på allt inom,dream box och parabol, han påstår att allt är en bluff, Mjöligtvis ett par nycklar som är ute o fladdrar, phu tur
    Din kokpis påstående väger väl inte speciellt tungt, även fast han är extremt bra på dreambox och parabol.
    Vi får väl se helt enkelt.

  9. #49
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av majos3 Visa inlägg
    Är ni säkra på att det är hackat???? Kanske bara någon/några nycklar på drift????

    majos
    Jag undrar hur några nycklar har kommit på drift utan att nån har övertalat ett kort att släppa ut dom.
    Kan man övertala ett kort så lyckas man även med nästa.
    Bara synd att inta jag kan sånt.

    Mvh Kalle

  10. #50
    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P Visa inlägg
    Jag undrar hur några nycklar har kommit på drift utan att nån har övertalat ett kort att släppa ut dom.
    Kan man övertala ett kort så lyckas man även med nästa.
    Bara synd att inta jag kan sånt.

    Mvh Kalle
    Operatörer har läckt nycklar förr, skulle kunna ha hänt igen.
    //hinken
    Dm500C, DM600C utan hdd än så länge

    Assumption is the mother of all fuckups.

Liknande ämnen

  1. CD hackat?
    Av razorx i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 22:31
  2. Conax hackat?
    Av Nicepoz i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 17:25
  3. Hackat NDS?
    Av Polisen i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-15, 14:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss